آخرین اخبار
راکتورهای هسته ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه دوشنبه در نشست با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با تقدیر از پیشرفت های صورت گرفته در عرصه انرژی هسته ای طی سال های اخیر اظهار داشت: تردیدی نیست در آینده جهان انرژی هسته ای یکی از امور بنیادین و راهبردی است و اگر از الان به خودکفایی، تولید و مرجعیت دست پیدا نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

 به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با بیان رویکرد خودکفایی، تولید و رسیدن به مرجعیت که در حال حاضر با نگاه مقام معظم رهبری ایجاد شده بسیار ارزشمند است و به خوبی در سازمان انرژی اتمی مدیریت می شود.
امام جمعه بوشهر در ادامه خواستار ایجاد پردیس دانشکده هسته ای در بوشهر شد و گفت: این نکته از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که این معنا در بوشهر حاصل شود.
آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار ایجاد راکتور تحقیقاتی در بوشهر شد و گفت: تحقق این امر می تواند آثار و برکات فراوانی برای استان و کل کشور در پی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین ایجاد راکتورهای کوچک و شتاب دهنده الکترون در استان را مورد تاکید قرار داد.
امام جمعه بوشهر ضمن تشکر به جهت تولید آب از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اگر 2 راکتور در حال احداث نیز پیوست تولید آب داشته باشد بسیار می تواند به شرایط آب استان کمک کند. بوشهر استان کم بارش است و عدم بارش تمام زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و مساله آب شرب در تابستان همواره یکی از دغدغه های جدی مسئولان است.

شناسه خبر : 14991
تاریخ : 1403/2/4 08:41:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Kj3QgF
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #آیت الله صفایی بوشهری #نماینده ولی فقیه #سازمان انرژی اتمی #راکتورهای هسته ای #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.