آخرین اخبار
دست‌های پشت پرده؛ عاملِ حذف جوانانِ شایسته ی شهرستان دیر
الهام میرزایی زاده - بندر دیر: در اینجا سعی بر آن داریم روایتی از حذف دو جوان شایسته ی دیری به نام‌های محمدرضا صالح‌نژاد و عبدالمحمد شعرانی از عرصه مدیریتی شهرستان دیر به دلیل بازی‌های سیاسی و زد و بندهای پشت پرده را بازگو کنیم و با واکاوی عمیق‌تر این رویدادها، به تحلیل ابعاد مختلف آن پرداخته و پیامدهای تلخ چنین اقداماتی را مورد بحث و بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهیم.

در ابتدا به انتخاب هوشمندانه محمدرضا صالح‌نژاد از جوانان شایسته دیری به عنوان رئیس جدید میراث فرهنگی شهرستان دیر توسط مدیرکل استان اشاره می کنیم که این انتخاب می‌توانست نویدبخش تحولات مثبت در این حوزه باشد، اما متأسفانه موانع و کارشکنی‌های پشت پرده علی الرغم اینکه حکم انتصاب وی صادر و به ایشان هم تقدیم گشته بود، مانع از به ثمر رسیدن این انتخاب شایسته گشت.

 

  این اتفاق ناشایست به طور تلویحی به وجود فضایی آلوده و غیرشفاف در انتصابات استان اشاره دارد چرا که در چنین فضایی، شایسته‌سالاری جای خود را به زد و بندها و بازی‌های سیاسی می‌دهد و افراد ذی‌نفوذ به جای جوانان نخبه و کارآمد، مهره‌های خود را در مناصب کلیدی می‌گمارند.

 

  حذف صالح‌نژاد از سمت ریاست میراث فرهنگی و گردشگری دیر علی الرغم صدور حکم انتصاب، بار دیگر نمادی از سرنوشت مشابه جوانان شایسته این شهرستان در عرصه سیاست است چرا که پیش از این نیز شاهد حذف عبدالمحمد شعرانی با فرآیندی مشابه از عرصه مدیریتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌ایم که نشان‌دهنده وجود یک رویه ظالمانه و ناعادلانه در قبال جوانان نخبه این منطقه است.

 

  به واقع این"ترورهای هدفمند اعم از سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت‌ها و در نهایت حذف فیزیکی افراد از مناصب مدیریتی" در پشت پرده سیاست هستند که مانع از پیشرفت و فعالیت جوانان شایسته در عرصه مدیریتی می‌شود.

 

 در پس پرده این انتصابات نافرجام، منافع شخصی، سوءاستفاده از قدرت و زد و بندهای سیاسی نهفته است که مافیای قدرت با اعمال نفوذ خود، افراد را از رسیدن به جایگاه‌های مدیریتی محروم می‌کنند و مانع از رشد و تعالی جامعه می‌شوند.

 

 انتشار حکم صالح‌نژاد در فضای مجازی نشان‌دهنده عمق نارضایتی مردمان دیر (با روحیه مطالبه گری عدالت و مداقع شایسته‌سالاری در جامعه) از این اقدامات غیرمنصفانه است که حذف جوانان شایسته از عرصه مدیریتی به دلیل بازی‌های سیاسی و زد و بندهای پشت پرده، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه می دانند چرا که این اقدامات نه‌تنها مانع از پیشرفت و توسعه می‌شود، بلکه باعث دلسردی و ناامیدی جوانان نخبه نیز می‌شود.

 

  ضروری است که با فساد و مافیای قدرت در عرصه سیاست مبارزه کنیم و زمینه را برای حضور شایسته‌سالاران و افراد نخبه در مناصب کلیدی فراهم نماییم.

 

 

 
شناسه خبر : 14968
تاریخ : 1403/2/3 11:39:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ZibFx6
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #الهام میرزایی زاده #بندر دیر #محمدرضا صالح‌نژاد #عبدالمحمد شعرانی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.