آخرین اخبار
فرماندار دیر: مبادلات تجاری دیّر با بندر الرویس قطر توسعه پیدا می کند
یونس باربرز پیش از ظهر شنبه در نشست با دست‌اندرکاران بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به سرعت بخشیدن به طرح‌های زیرساختی در شهرستان دیر اظهار داشت: شهرستان دیر در ابعاد گوناگون تجاری، گردشگری، کشاورزی، اقتصادی، پرورش آبزیان و طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد دریا محور، از ظرفیت بالایی برخوردار است.

فرماندار دیر با تاکید نقش مهم نخبگان در توسعه طرح‌های دانش‌بنیان بر اساس ظرفیت‌های بندر دیر گفت: هر گونه حمایت از سرمایه‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در توسعه طرح‌های پیشران در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی و زیربنایی در شهرستان دیر شتاب گرفته است افزود: یکی از طرح‌های مهم عمرانی جاده وفاق بین دیر و کنگان است که نقش مهمی در توسعه این منطقه دارد.

باربرز با اشاره به جایگاه جاده وفاق به‌عنوان دروازه ورودی جنوب به مرکز استان بوشهر خاطرنشان کرد: در گذشته شهرستان دیر به دلیل اینکه در مسیر اصلی قرار نداشت، در بن بست بود اما با اجرای طرح جاده وفاق عملاً این شهرستان از بن بست خارج می‌شود و دروازه ورودی به مرکز استان بوشهر خواهد بود.

فرماندار دیر، این شهرستان را قطب تجارت با کشور قطر دانست و بیان کرد: از راه دریایی بین دیر تا قطر ۸ ساعت است که نقش مهمی در توسعه تجارت دریایی دارد.

وی تقویت تجاری و بازرگانی بندر دیر با قطر را رو به افزایش و توسعه دانست و تصریح کرد: طرح بندر تجاری بین دیر و الرویس قطر در دستور کار سرمایه‌گذاران قطری قرار دارد.

باربرز گفت: بندر دیر با ۹۵ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس، طولانی‌ترین مرز دریایی در استان بوشهر دارد که در این راستا، یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ساحلی از روستای دمیگز تا بندر دیر مستعد برای پرورش ماهی و میگو است.

فرماندار دیر افزود: ایجاد شهرک تفریحی، گردشگری و مسکونی صنعت در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مزیت کشاورزی در این شهرستان گفت: اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان فعال است که بخشی از این چاه‌ها غیرمجاز و برای نظارت و اقدام، اراده جمعی در استان بوشهر مورد نیاز است.

 
شناسه خبر : 14923
تاریخ : 1403/2/1 12:45:59
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Qst2mO
نویسنده خبر :
X

🔶نرگس جودکی
🔹کارشناسی حقوق
 🔹نویسنده
🔹کسب مقام دوم فراخوان توتم و
داستان برگزیده فراخوان نامه گشوده و در حال چاپ در مجموعه مشترک 
🔹برگزیده دوره اول جشنواره مانا وفراخوان ذکر خیر 
🔹برگزیده پنج مرحله فراخوان مجله موفقیت وکسب مقام اول وچاپ هر پنج داستانک در مجله موفقیت
🔹کسب مقام در جشنواره یوسف
🔹کسب مقام اول داستان انقلابی استان البرز
🔹کسب مقام دوم در جشنواره ملی ملک الموت
🔹کسب مقام دوم در جشنواره ملی تحریر خیال
🔹کسب مقام اول در جشنواره ملی ذهن زرین
🔹کسب مقام دوم در جشنواره دلنوشته ای به سردار استان البرز واستان مرکزی و رادیو جوان
🔹عضو انجمن ادبی وهیت مدیره عصر جدید هشتگرد
🔹عضو انجمن ادبی سیمرغ و انجمن ادبی البرز
🔹کسب مقام دوم روایت عاشورایی از نهاد کتابخانه ها
🔹کسب مقام در چند نقد داستان کوتاه ودو کتاب ستاره ها می میرند و شهید مسیحی

 
 
برچسب ها #یونس باربرز #فرماندار دیر #بندر الرویس

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.