گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اعتراض جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی به سیاسی‌کاری‌های این نهاد/خانه امن اصلاح طلبان افراطی را دریابید
جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار توجه ویژه آنها به سیاسی کاری، باند بازی، اجحاف و ظلمی که علی الخصوص در چند سال اخیر در این نهاد انقلابی صورت گرفته شدند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار توجه بیشتر آنها به حیات خلوت و خانه امن اصلاح طلبان افراطی و تکنوکرات‌های وابسته به ویژه در روزهای اخیر و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی در این ایام شدند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

« نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی 

سلام علیکم

با آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت برای وجود شریف و نازنین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به استحضار می رساند:

در حالیکه با وجود مجلس انقلابی و با استقرار دولت مردمی و هم افزایی ایجاد شده مابین ارکان عالی نظام در جهت رفع موانع و مشکلات کشور، در همین مدت کوتاه،نسیم خوش خدمت رسانی به مردم که به فرموده امام راحل عظیم الشان (رحمه الله علیه) ولی نعمتان واقعی کشور هستند ، استشمام می شود؛انتظار می رفت که باانجام تغییرات مدیریتی، مسببان ایجاد وضعیت فعلی کشور از مسند امور کنار رفته، شرایط برای پیشرفت سریع‌تر و جبران عقب ماندگی‌های ایجاد شده فراهم شود. اما متاسفانه علیرغم تمام تلاش ها و تغییرات صورت گرفته، همچنان مسئولان دولت قبل در برخی سازمان ها ونهادها مسئولیت را رها نکرده و باعث بروز مشکلاتی شده اند که ادامه این روند، دلسردی و ناامیدی دلسوزان را به بار خواهدآورد.

یکی از نهادهای مهم علمی - فرهنگی کشور که متاسفانه در طول سالیان گذشته به عنوان حیات خلوت و خانه امن اصلاح طلبان افراطی وتکنوکرات های وابسته به آنها بوده و همچنان در چنبره آنان گرفتار می‌باشد و هیچگونه تغییری در آنصورت نگرفته است، جهاددانشگاهی می‌باشد. قصه پر غصه کوته نگری، سیاسی کاری، باند بازی، اجحاف و ظلمی که علی الخصوص در چند سال اخیر در این نهاد انقلابی که می توانست نقش بسیار پررنگی در پیشرفت های علمی و فناوری کشور داشته باشد در حق اعضای مومن و انقلابی آن که توسط جمع معدودی که به سیاسی کاری و سیاسی بازی مشهورند، رفته است؛ در این مقال نمی گنجند اما آنچه که ما را بر آن داشت که دست به قلم گرفته و مصدع اوقات شریف شما نمایندگان محترم و دلسوز مردم در مجلس شورای اسلامی بشویم؛ حرکت اخیر مدیریت فعلی جهاددانشگاهی برای راه اندازی نمایشگاهی تحت عنوان "دستاوردهای جهاددانشگاهی" می‌باشد که همزمان با زمزمه تغییرات مدیریتی وافزایش اعتراض های اعضای جهاددانشگاهی به عملکرد آنان، در آستانه برگزاری می‌باشد‌‌.

این نمایشگاه که از پنجم دی ماه در بوستان گفتگو برگزار می شود، سوالاتی را در ذهن برخی اعضای این نهاد انقلابی مطرح کرده است؛ از جمله اینکه:

1- اگر برگزاری چنین نمایشگاهی برای ارائه دستاوردهای جهادانشگاهی ضرورت داشته، چرا درسالگرد تاسیس جهاددانشگاهی یعنی در مرداد ماه برگزار نشده است؟ممکن است عنوان کنند:شرایط کرونا،حتما صادقانه نیست.

۲-هزینه کردچندین میلیارد تومان برای برگزاری این نمایشگاه ، درحالی که برخی از واحد های جهاددانشگاهی در پرداخت حقوق دچارمشکل هستندوبرخی اعضای جهاددانشگاهی علیرغم شرایط اقتصادی،حقوق ناچیز خود را دریافت نمی کنند،چه ضرورتی دارد؟

۳-درحالی که اخیراً و در دولت انقلابی جدید، زمزمه های تغییر رئیس فعلی جهاددانشگاهی_که قریب ۱۲سال در این مسئولیت می باشد-،به گوش می‌رسد؛ آیا برگزاری این نمایشگاه، شائبه اثرگذاری برذهن و عمل مسئولان اجرایی کشور و جلوگیری یا به تاخیر انداختن فرایند تغییر نامبرده و حتی مهندسی گزینه های احتمالی  جایگزینی به منظور ادامه مدیریت مجموعه حاضر را با فرد دیگری از تیم حاضر تقویت نمی‌کند؟

۴- آیا هزینه کردن چندین میلیارد تومان از بیت المال برای رسیدن به اهداف و مطامع شخصی و گروهی و سیاسی ، شرعاً، اخلاقا و قانوناً صحیح است؟

و ...

لذا استدعا دارد ضمن ورود به این موضوع  مشخص و دستور بررسی سریع این رفتارهای فرصت طلبانه و منفعت گرایانه ، نسبت به بررسی برخی تخلفات و سوء استفاده های صورت گرفته در برخی حوزه های این نهاد در طول سالیان گذشته نیز، اقدام لازم را مبذول فرمایید.مطالب دیگر در این خصوص،عنداللزوم خدمت شما نمایندگان عزیزتقدیم خواهد شد.»

 

شناسه خبر : 1205
تاریخ : 1400/10/7 13:48:22
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lk8bXv
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.