گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بلاتکلیفی ۲۰ ساله تولید محصول کمیاب پتروشیمی پایان یافت/ چشم پتروشیمی ایران به تازه وارد روشن می‌شود
احیا و از سرگیری پروژه شرکت پتروشیمی نخل آسماری پس از یک‌ دوره ۲۰ ساله صادر تا محصولات کمیاب این شرکت با هدف تکمیل زنجیره متانول تولید شود

به گزارش نشریه دریاکنار ونقل از خبرگزاری پتروشیمی ایران گذشت حدود بیست سال از آغاز طرح توسعه پتروشیمی «نخل آسماری» در بندرماهشهر با هدف تکمیل زنجیره متانول و بلاتکلیفی ساخت این طرح پتروشیمیایی، «عبدالحسین بیات» رئیس هیات‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت در نشست شورای عالی پروژه‌ها دستور احیا و ازسرگیری ساخت این طرح روی زمین‌مانده صنعت پتروشیمی را صادر کرد.

ساخت و بهره‌برداری از این طرح از آن جهت حائز اهمیت است که در صورت بهره‌برداری از این پروژه امکان تولید ۵ محصول کلیدی و کمیاب تکمیل کننده زنجیره متانول و فرمالدئید شامل استالدئید، پنتا اریتریتول، پارفرمالدئید، دی‌پنتا اریتریتول و سدیم فرمات فراهم خواهد شد که برخی از آنها مثل «پنتا اریتریتول» و «پارفرمالدئید» وارداتی است.

شرکت نخل آسماری در منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر با هدف تأمین کل تقاضای بازار داخلی کشور و همچنین صادارات محصولات تولیدی خود از قبیل پنتااریتریتول با ظرفیت سالیانه ۱۳۰۰۰ تن، فرمالین با ظرفیت سالیانه ۶۶۰۰۰ تن، استالدئید با ظرفیت سالیانه ۶۰۰۰ تن، سدیم فرمات با ظرفیت سالیانه ۸۰۰۰ تن، آغاز بکار نموده است. این طرح در زمینی به مساحت حدود ۹ هکتار، در فازهای زیر شروع به احداث کارخانه پتروشیمی نمود.

شناسه خبر : 3750
تاریخ : 1401/7/26 04:18:43
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dr3znV
نویسنده خبر :
X

🔶  زینب معین زاده

🔹خبرنگار | مدرس
🔹عضوانجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران
🔹عضوخانه مطبوعات کشور
🔹مدیر دفتر سرپرستی دریاکنار (بندر کنگان) 
🔹مدیر دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری فرهنگ جنوب _ مهدتمدن (استان بوشهر) 
🔹کارشناس فناوری اطلاعات 
🔹کاندیدای انتخابات انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #پتروشیمی نخل آسماری #بندرماهشهر #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.