گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 بهره‌مندی طلاب حوزه هاي علميه استان بوشهر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: توانمندسازی طلاب حوزه ها ي علميه برادان و خواهران استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی بر اساس استانداردها و شایستگی‌های آموزشی و شغلی فنی و حرفه ای راهکاری برای ارتقای سطح معیشت و زندگی جامعه هدف است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، پروين ليراوي زاده در نشست با معاون آموزش و پژوهشمديرت حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در راستای توانمندسازی مهارتی قشرهای مختلف مردم استان بوشهر طلاب بوشهر در حرفه‌های فنی مهارت افزایی می‌شونداظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای سازمانی پویا و کارآمد است که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآمد و استفاده از تجهیزات به روز می‌کوشد تا با شناسایی نیازهای روز آموزش‌های مهارتی ارائه شده را در راستای نیاز بازار کار همسو و هماهنگ کند.
وی اشاره به ظرفیت های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش و مهارت افزايي، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دو طرف برای  برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای وبهره مندی  از توان بالقوه طلاب برای  ترویج فرهنگ مهارت آموزی زمینه توسعه مهارت آموزی و اشتغال را فراهم می‌کند.
لیراوی زاده با تاکید بر توانمندسازی طلاب و خانواده‌های آنان در حرفه‌های مهارتی متناسي با درخواست هاي حوزه علميه بوشهر، تصریح کرد: نیاز سنجی آموزشی و حمایت  از بخش خصوصی از راهکارهای اساسی توسعه مهارت آموزی و ارائه هدفمند آموزش فنی و حرفه‌ای  است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای  بوشهر مهارت آموزي را پايه و اساس تسعه در هر منطقه و سازماني دانست وگفت: ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خدمات حوزه برای توسعه آموزش‌های فنی وحرفه ای، همکاری در تهیه و تدوین استانداردها و شایستگی‌های شغلی و آموزشی مورد نیاز خدمات حوزه مورد تاکید است.

لیراوی زاده معرفی متخصصان و صاحب نظران حوزه علمیه به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای تولید نرم افزارهای آموزشی با محوریت دینی و همکاری با مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد.
معاون آموزش و پژوهش مديريت حوزه علميه استان بوشهر هم اظهار داشت: نکته مهمی که هر فردی در زندگی باید مورد توجه قرار دهد، یافتن نقاط ضعف و قدرت خویش است تا از این طریق استعدادهای خود را پرورش داده و نقاط ضعف خود را از بهبود بخشد.
حجت الاسلام مهدي نعمتي، ادامه داد: جوانان امروز جامعه ما باید قدرت حل مشکلات را داشته باشند که یکی از این مشکلات کار آفرینی است که می توانند با استفاده از استعداد و توانایی خود رو به اشتغال زایی بیاورند.
وي به ارزش و جايگاه مهارت آموزي در حوزه اشتغال اشاره كرد و افزود: باید بتوانیم با ایجاد بسترهای لازم و اقدامات علمی و عملی، در کشور نهضت مهارت آموزی را به عنوان یک ارزش فرهنگی معرفی کنیم.
حجت الاسلام نعمتي بابیان اینکه فراگیری همه مهارت‌ها، لازمه‌ی فعالیت‌های اجتماعی طلاب است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید کردند، اضافه كرد: در برنامه‌های پیش رو، آموزش مهارت‌های فني براي طلاب و خانوده هاي آنها، جدی‌تر پیگیری خواهد شد و مجموعه خدمات مهارتی به لحاظ کمی و کیفی در ساختارهای جدید، با همكاري آموزش فني و حرفه اي توسعه قابل‌توجهی خواهد داشت.

شناسه خبر : 1030
تاریخ : 1400/8/6 09:19:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/sbutrU
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.