گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تداوم حفاظت از لاک پشت‌های منقار عقابی در استان بوشهر
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای حفاظت از لاک‌پشت منقار عقابی، ضمن آموزش به جوامع محلی و پایش و زیست‌سنجی، تهدیدات پیش روی این گونه مهم و در معرض خطر انقراض برطرف شده است.

عبدالرحمان مرادزاده افزود: در خلیج فارس ۵ گونه مهم لاک پشت دریایی زیست می‌کند که دو گونه در معرض خطر انقراض شامل لاک پشت منقار عقابی و سبز در زیستگاه‌ها و سواحل مستعد استان، نظیر پارک ملی دریایی نای بند، جزایر پارک ملی دیر نخیلو و اثر طبیعی ملی خارکو تخم گذاری می‌کنند. وی گفت: لاک پشت منقار عقابی یکی از گونه‌های نادر و در معرض خطر در دنیاست و به علل مختلف از جمله تغییر شکل و تخریب زیستگاه ها، گرفتار شدن در تور‌های ماهیگیری، شکار شدن توسط انسانها، تخریب لانه‌ها و برداشت و شکار تخمها، تغییرات اقلیمی و آلودگی‌های محیط زیست دریایی و سواحل، در بسیاری از مناطق کمیاب و در معرض خطر انقراض قرار دارد. مراد زاده افزود: امسال با حمایت شرکت مبین انرژی خلیج فارس اقدامات حفاظتی برای بهبود شرایط لاک‌پشت‌های منقار عقابی که از گونه‌های مهم و در معرض خطر انقراض می‌باشد انجام شده است.

شناسه خبر : 8054
تاریخ : 1402/2/28 10:51:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/eSsAgy
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حفاظت #لاک پشت‌های منقار عقابی #محیط زیست #انقراض #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.