گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تفاهم نامه همكاري آموزش فني و حرفه اي و بهزيستي شهرستان دير منعقد شد
با هدف ارتقاء سطح توانمندی های مهارتی ، حرفه ای و شغلی و همچنين در جهت ایجاد زمینه اشتغال پایدار جامعه هدف بهزیستی تفاهم نامه همكاري فی مابین مرکز آموزش فنی و حرفه ای و اداره بهزیستی شهرستان دیّر منعقد شد.

به گزارش نشریه دریاکنار و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر،حسين درويشي رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي دير در آئين انعقاد اين تفاهم نامه همكاري گفت : این تفاهم نامه در راستای توانمندسازی، مهارت افزایی و آموزش دوره های مختلف فنی و حرفه ای منعقد می گردد تا بستر مناسبی جهت ارتقاء، توانمندی و ایجاد اشتغال پایدار جامعه هدف بهزیستی ایجاد گردد.
وي افزود : هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از امکانات و ظرفیت های بالقوه دو دستگاه در راستای ارتقاء سطح مهارت آموزی مددجويان بهزيستي در تمام زمینه ها و ارائه آموزش در شهرستان دير می باشد.
درويشي  توانمندسازي جامعه هدف بهزيستي از طريق آموزش هاي مهارتي با تاکيد بر مشاغل خانگي و کارآفريني متناسب با نياز بازار کار ، ارتقاء مهارت هاي شغلي جامعه هدف بهزيستي که داراي شغل و حرفه  هستند ، آموزش کار تيمي جهت تشکيل بنگاه هاي  اقتصادي و تعاوني ها متناسب با پتاسيل هاي جامعه هدف و تسهيل در صدور مجوز و قائل شدن اولويت براي مددجويان بهزيستي را از ديگر اهداف انعقاد اين تفاهم نامه همکاري دانست.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي دير  مهارت را رکن توانمندسازي جامعه هدف بهزيستي دانست و بيان داشت: زمان اجراي اين تفاهم نامه از زمان امضاء به مدت يک سال شمسي است که با اجراي مناسب و با رضايت طرفين قابل تمديد خواهد بود.
درويشي برنامه ريزي و برگزاري دوره هاي آموزشي و مهارتي مورد نياز مددجويان بهزيستي،ايجاد شرايط مناسب برگزاري دوره هاي مهارتي بر اساس استاندارد هاي خاص مددجويان ،تدين استاندارد هاي آموزشي مناسب ويژه معلولين ،معرفي جامعه هدف بهزيستي مهارت آموخته  به مراکز کاريابي و بنگاه هاي اقتصادي و همچنين بررسي و امکان سنجي در صدور مجوز تاسيس آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي ويژه جامعه هدف بهزيستي را از تعهدات آموزش فني و حرفه اي در اين تفاهم نامه دانست. 
رئیس بهزیستی شهرستان  دیّر  هم با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای جهت در ایجاد اشتغال و خودکفایی و توانمندسازی مددجویان به تعهدات اداره  بهزیستی در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود : نيازسنجي و اولويت بندي جامعه هدف و اعلام به آموزش فني و حرفه اي،اعلام پتاسيل هاي موجود در مراکز تابعه بهزيستي جهت برگزاري دوره هاي مهارتي،ايجاد شرايط فضاي آموزشي و آزموني برگزاري دوره هاي مهارتي در مراکز دولتي و غير دولتي مرتبط و تحت نظر بهزيستي را از جمله تعهدات اداره بهزيستي در اين تفاهم نامه دانست.
محمد كرمي آسيب شناسي دوره هاي آموزشي و رصد اشتغال مهارت آموختگان،همکاري در تهيه استاندارد هاي آموزشي و نرم افزار هاي آموزشي،حمايت هاي مادي و معنوي از جامعه هدف مهارت آموخته پس از اتمام دوره آموزشي و برگزاري دوره هاي آموزشي مهارت هاي زندگي توسط کارشناسان بهزيستي براي کارآموزان آموزش فني و حرفه اي را از ديگر تعهدات مهم بهزيستي در اين تفاهم برشمرد.
وي با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی آماده سازی و ایجاد فرصت شغلی برای معلولین و مددجویان است افزود: آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای ؛ در طرح توانمندسازی شغلی برای گروه‌های هدف خاص در راستای ارتقای توانمندی های مهارتی و بهره مندی مددجویان و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های آموزشی است.

شناسه خبر : 684
تاریخ : 1400/4/20 04:24:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fG3mPb
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.