گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 رانندگان حمل و نقل جاده ای گواهینامه مهارت شغلی از فني و حرفه اي دريافت مي كنند
معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: با برگزاری آزمون سنجش مهارت براي رانندگان عمومی حمل و نقل جاده ای در دو استاندارد «راننده کامیون حمل‌ و نقل کالا» و «راننده اتوبوس برون‌شهری» که در این آزمون شرکت کنند و موفق به كسب نمره قبولي شوند،گواهینامه مهارت شغلی داده می شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، پروين ليراوي زاده در نشست با معاون و كارشناسان اداره كل راهداري و حمل نقل جاده اي استان بوشهر اظهار داشت: در راستای ارتقاء ایمنی در حمل و نقل ناوگان عمومی جاده‌ای، رانندگان حمل ونقل جاده‌ای عمومی استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌‌شوند.
وي با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر در کشور را حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد، افزود: برگزاری آموزش های مهارتی و تخصصی با ارائه گواهینامه های معتبر بین المللی می تواند در افزایش ایمنی سفر و سهولت جابجایی بار و مسافر بسیار تاثیر گذار باشد.
ليراوي زاده با بيان اينكه با توجه به میزان پراکندگی و حجم حمل و نقل کالا و مسافر در کشور همه رانندگان دارای گواهینامه پایه یک مي توانند در آزمون هاي سنجش مهارت شركت كنند، اضافه كرد: منابع انسانی در هر حرفه‌ای ارزش زیادی دارد و متاسفانه سالانه افراد زیادی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند و این به سبب نداشت مهارت‌های فنی لازم این افراد است.
معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي فني و حرفه اي بوشهر با بیان اینکه به رانندگانی که در آزمون صلاحيت حرفه اي شرکت کنند، گواهینامه مهارت شغلی اعطا خواهد شد، تصريح كرد: این گواهینامه ملاک احراز مهارت شغلی برای ورود به عرصه فعالیت حمل‌ و نقل جاده‌ای در سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و دریافت کارت هوشمند رانندگی خواهد بود.
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل نقل جاده اي استان بوشهر نيز با اشاره به اینکه به سبب گستردگی بخش حمل و نقل جاده‌ای، در این حوزه به برگزاری آموزش و مهارت‌های زیادی نیاز داریم تاکید کرد: با کمک بخش غیردولتی، مردم، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌ها فرصت‌های آموزشی مناسبی را برای شاغلان این بخش در سطح استان فراهم می‌شود، تا بتوان ارزش افزوده بیشتری برای ارتقای مهارت‌های منابع انسانی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کسب شود.
مهدي شهابي با بیان اینکه شرایط لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی در اداره كل راهداري و حمل  نقل استان بوشهر برای رانندگان و کاربران حمل و نقل جاده‌ای عمومی مهیا خواهد شد،اظهار امیدواری کرد که بتوان با آموزش شاغلان در این بخش شاهد ارتقای ایمنی بیشتر در راه‌های کشور باشیم.

شناسه خبر : 1113
تاریخ : 1400/8/24 08:15:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/S32Crq
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.