گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سنجش مهارت بيش از 23 هزار نفر در استان بوشهر
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: در سال گذشته 23 هزار و 758 نفر در آزمون هاي مهارت فني و حرفه اي شركت كرده مورد سنجش مهارت قرار گرفته اند.

به گزارش نشریه دریاکنار و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر،عبدالمجيد دراهكي در نشست كميته سنجش و مهارت آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر با بيان اينكه آزمون هاي سنجش مهارت در چهار حوزه صنعت ساختمان،تفاهم نامه صنعت قالي و فرش،هماهنگ و آنلاين برگزار شده است، افزود: ارتقا و تعیین صلاحیت حرفه ای نیروهای کار، اعتبار دادن به تجارب فنی و حرفه ای و توسعه و بهبود خدمات تولیدی و کسب و کار از هدف های آزمون هاي مهارت است.
وي از اخذ 17 هزار و 835 گواهينامه فني و  حرفه اي توسط شركت كنندگان در آزمون هاي فني و حرفه اي در سال گذشته خبر داد و اضافه كرد: طرح ارزشیابی مهارتی موجب اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارتی میشود.
دراهكي با اشاره به اينكه در آزمون هاي آنلاین9 هزار و 444 نفر شركت كننده داشته ايم ،اظهار داشت:  9 هزار و 972 نفر در آزمون های هماهنگ و 4 هزار و 342 نفر نيز در آزمون هاي صنعت ساختمان و تفاهم نامه صنعت فرش و قالي شركت كرده اند.
وي به آزمون‌های پروژه محور کار عملی در راستای طرح ارزشیابی مهارتی با رویکرد سنجش عملکردی در استان بوشهر اشاره كرد و گفت: در بحث سنجش و صلاحیت حرفه ای دانش و مهارت افرادی که گواهینامه‌های مهارتی را دریافت کرده اند، ارزیابی شده و این کار باعث اعتبار بخشی به گواهینامه‌های صادره این سازمان می‌شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر یادآور شد: با اجرای این طرح نظام جامع آموزش فنی‌وحرفه‌ای به سمت صلاحیت حرفه‌ای سوق داده می‌شود و در راستای عملیاتی کردن این طرح از مربی، آزمونگر و پژوهشگر استفاده می‌شود.
دراهكي از تجهيز 9 شهرستان استان بوشهر به سايت آزمون آنلاين خبر داد و تاكيد كرد: فقط در شهرستان جم جهت راه اندازي سايت آزمون آنلاين مشکلاتي وجود دارد که اين مشکلات بزودي مرتفع شده و مرکز آموزش فني و حرفه اي جم نيز به سايت آزمون مجهز خواهد شد تا هر 10 شهرستان استان به اين سامانه تجهيز باشند.
وي تصريح کرد: با راه اندازي سايت آزمون آنلاين سرعت برگزاري آزمون و صدور گواهي مهارت افزايش يافته و اثربخشي و كيفيت آموزشي آزمون‌ها افزايش خواهد يافت.
دراهكي ارائه خدمات با نهایت سرعت، کیفیت و دقت و اعلام نتایج آزمون بصورت برخط و آنلاین ، کاهش هزینه های متقاضیان بخش دولتی و آموزشگاههای آزاد و هم چنین کاهش هزینه های سازمان ، تسریع در به روز رسانی محتوای آزمون با تغییر محتوای استاندارد های آموزشی را از مزایای آزمون الکترونیکی دانست .
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر جايگاه  سنجش و ارزشيابي مهارت را در ارزش گواهينامه هاي فني و حرفه اي مهم خواند و افزود:فرد گواهينامه دار تابلويي روشن از زحمات مجموعه آموزش فني و حرفه اي است پس اجراي با کيفيت آزمون هاي پايان دوره در اين مجموعه جايگاه مهارت را در سطح استان و كشور ارتقاء مي دهد.

شناسه خبر : 643
تاریخ : 1400/4/10 07:18:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/qsBtnF
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.