گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شیرین‌سازی آب دریا به ۱۰۰ هزار مترمکعب رسید
ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به مصرف آب استان بوشهر در شبانه‌روز اظهار داشت: ۴۰۰ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز در استان بوشهر تولید می‌شود که ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از محل آب‌شیرین‌کن‌ها و مابقی از خطوط آبرسانی کوثر، کازرون و منابع زیرزمینی استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه فصل گرما در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تدوین برنامه امسال ضمن وارد مدار شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن جدید، نوسازی شبکه آبرسانی و قطع انشعابات غیرمجاز آب در دستور کار قرار گرفت و با همراهی مشترکین تاکنون با گذشت ۵ ماه از فصل گرما در استان بوشهر تاکنون کمترین تنش آبی در زمینه شرب در استان رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: تا پایان فصل گرما برنامه‌ها و تمهیدات لازم از جمله مصرف بهینه آب، قطع انشعابات غیرمجاز و نوسازی شبکه آبرسانی اندیشیده شده است.

عالی با بیان اینکه تا قبل استقرار دولت سیزدهم تولید آب در شبانه‌روز از تاسیسات آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بود گفت: سال گذشته به ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز طرح شیرین‌سازی آب دریا وارد مدار بهره‌برداری شد و امسال با وارد مدار شدن برخی طرح‌ها ظرفیت تولید آب از این تأسیسات به ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال آب‌شیرین‌کن جم - سیراف به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، هلیله بندرگاه به حجم یک‌هزار مترمکعب و طرح توسعه آب‌شیرین‌کن بوشهر با تولید ۱۰ هزار مترمکعب وارد مدار تولید شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ادامه طرح‌های آب‌شیرین‌کن در دیگر نقاط استان تصریح کرد: اکنون آب‌شیرین‌کن بنک کنگان با ظرفیت ۵ هزار، تنگستان ۷۵۰۰ مترمکعب و طرح‌های دیگر در گناوه و کنگان در حال پیگیری و انعقاد قرارداد است.

عالی بیان کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۱۴۰ هزار مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید آب شرب استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا افزوده می‌شود.

شناسه خبر : 10228
تاریخ : 1402/5/22 10:55:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/aza5ZG
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #آب دریا #شیرین‌سازی #آب و فاضلاب #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.