گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مناطق استان بوشهر ارائه می شود
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته با فرمانداران و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی بر اساس نیاز مناطق و ظرفیت های اشتغالزایی در سطح استان بوشهر ارایه می گردد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر  با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی استان،اظهار داشت: با در نظر گرفتن ظرفیت های آموزشی در سطح استان بیش از 21 هزار نفر در سال جاری در بخش دولتی و 20 هزار نفر در بخش خصوصی فنی و حرفه ای دانش و مهارت فنی را فرا خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر با توجه به اهمیت توسعه مهارت آموزی در استان تاکنون ۴۲ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه مهارت آموزی امضا شده‌است،افزود: با نگاهی به کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به راحتی می‌توان پی برد که مهارت برای امرار معاش بیشتر از مدرک گرایی سودمند است به گونه‌ای که حدود دو سوم مهارت آموزان مراکز را افرادی با مدارک عالی تحصیلی همچون دکترا و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند.
دراهکی با تاکید بر اینکه مهارت آموزانی که از تجربه افراد موفق و کارآفرین استفاده می‌کنند و با مشغول شدن در رشته‌های مورد علاقه خود هدف‌های اقتصادیشان را پی می‌گیرند در پیشبرد اهداف اشتغالزایی در جامعه مفید خواهند بود،اضافه کرد: امروز ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و فرد بعد از ۱۶ سال تحصیل وقتی وارد بازار کار می‌شود متوجه خلأ عمیق نداشتن مهارت فنی شده به همین دلیل ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید بر اینکه فقر مهارت فنی ریشه در خانواده‌ها دارد تاکید کرد: همه آرزوهای پدر و مادران برای فرزندانشان تحصیل در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی است هرچند منکر این آموزش‌ها نیستم اما خانواده‌ها باید فرزندان‌ خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.
دراهکی به ظرفیت های آموزش و مهارت در حوزه دریا و دریانوردی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: اشتغال یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌ها در استان بوشهر است که ظرفیت دریا می‌تواند بسیاری از نیازهای اشتغال در استان بوشهر را پوشش دهد.
وی با اشاره به ارائه بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: دریای بوشهر فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال در استان است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر  با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع دریایی در شهرهای ساحلی استان بیان کرد: تلاش می‌شود با افزایش مهارت جوانان جویای کار، زمینه اشتغال در حوزه دریا تقویت شود.
دراهکی به حوزه آموزش در صنایع هم اشاره کرد و افزود: نخستین تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه ای شاغلین با مجتمع گاز پارس جنوبی  با هدف آموزش و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای مشاغلی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کد استاندارد دارند منعقد و در این راستا چندین دوره آموزشی نیز برگزار شد که نیاز به توجه ویژه مراکز جنوب استان به این مقوله دارد.
وی  با بیان اینکه آموزش و مهارت زمینه ساز توسعه بهره وری در صنایع است، تصریح کرد: جنوب استان بوشهر  باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به راحتی در این منطقه لمس کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه  ای بوشهر  به مهارت آموزی بیش از 15 هزار نفر در استان بوشهر در راستای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در طول سال های گذشته خبر داد و افزود: افرادی که دارای مهارت هستند اشتغال‌پذیری بیشتری نسبت به افراد فاقد مهارت دارند ولی آنچه مهم است آموزش‌های مهارتی باید مبتنی بر تقاضای بازار کار باشد که برای تحقق این امر لازم است پیوند بین صنعت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر شود.
دراهکی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در زمینه توسعه مهارت‌افزایی، بیان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز مناطق وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

شناسه خبر : 797
تاریخ : 1400/6/2 18:21:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/aVYv0z
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.