گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 مهارت‌افزایی در کنار علم‌اندوزی موجب کارآفرینی می‌شود
رئيس شعبه يك سازمان تامين اجتماعي بوشهر گفت: مهارت‌افزایی جوانان استان بوشهر در کنار فراگیری علم و دانش موجب می‌شود تا آنان بعد از دانش‌آموختگی به افرادی کارآفرین تبدیل شوند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، محمدجواد بازدرهوا در نشست با رئيس و معاون مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر ،اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور، اگر قبلا مهارت و اتکا به توان و ظرفیت داخلی ضرورت بوده امروز به یک الزام در جامعه تبدیل شده زیرا توسعه و پیشرفت کشور از مسیر کارآفرینی و مهارت آموزی عبور می‌کند.
وي با بيان  اينكه آموزش فني و حرفه اي نقشي پر رنگ در توسعه اشتغال در هر منطقه اي دارد،افزود: درک و آگاهی نقطه شروع و آغازین است و باید به سمتی حرکت کنیم تا جوانان با مقوله کار و مهارت ارتباط پیدا کنند و مجموعه تامين اجتماعي در اين راستا همگام با آموزش فني و حرفه اي تمام تلاش خود را به كار خواهد بست.
بازدرهوا با بیان اینکه بدون برخورداری و وجود نیروی انسانی ماهر،متخصص و توانمند خلق ثروت برای کشور و دستیابی به توسعه امکان پذیر نیست،اظهار كرد:  باید فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جامعه ما به منظور دستیابی به اهداف توسعه ای کشور و استان بوشهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نهادینه شود.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر هم، اظهار داشت: یکی از پایه های پیشرفت و توسعه در کشورها، توسعه انسانی و یکی از مبانی این توسعه نیز مبحث مهارت است كه بايد با همكاري همه دستگاه هاي اجرايي در سطح استان بوشهر توسعه يابد.
سيد محمد جواد هاشمي با بيان اينكه مهارت آموزي راه توسعه و پیشرفت در استان بوشهر است،افزود: در جامعه افراد بی مهارتی زندگی می کنند که مهمترین عامل برای خروج این جمعیت از رخوت مهارت است که به عنوان ابزار، کلید و هدف است و این امر بسیار مورد توجه فنی و حرفه ای قرار دارد.
وي خواستار همكاري تامين اجتماعي در جهت توسعه آمزش هاي مهارتي در سطح استان بوشهر شد و بيان داشت: معضل بیکاری از مباحث مهم امروزه در کشور بویژه  این استان است که باید هرکسی به سهم خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
هاشمي تاكيد كرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد توانسته اقدامات خوبی در زمینه اشتغالزایی کسانیکه علاقه‌مند به ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستند ایفا کند  و در اين جهت از همكاري ديگر دستگاه هاي جهت توسعه مهارت آموزي استقبال مي كند.

شناسه خبر : 1040
تاریخ : 1400/8/9 06:50:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WizN3l
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.