عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وضعیت صنعت خودروسازی بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است تاکید کرد، بسیاری از افزایش هزینهها در صنعت خودروسازی ناشی از سوءمدیریت و سوء استفاده است.
سوء مدیریت در صنعت خودروسازی
به گزارش صنایع، لطف الله سیاه کلی درباره برخی گمانهزنیها مبنی بر افزایش کارخانهای قیمت خودروهای زیانده، اظهار داشت:
رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد زیرا بسیاری از افزایش هزینهها ناشی از سوءمدیریت و سوء استفاده است.
وضعیت صنعت خودروسازی بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است
وی با بیان اینکه اگر به دقت صنعت خودروسازی و موارد مرتبط با آن بررسی شود، مشخص خواهد شد که وضعیت بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است، افزود:
باید به این پرسش پاسخ داد که چرا در کشور ما که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزانتر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو باکیفیت پایینتر از این کشورها تولید و با قیمتی گرانتر به فروش میرسد؟
این وضعیت نشان میدهد ما در مدیریت مناسبی در هزینهها نداریم به طور مثال در این صنعت شرکتهای صوری ایجاد شده که در این شرکتها هیات مدیرهها حقوقهای بالایی دریافت میکنند.
سیاهکلی در ادامه اضافه کرد:
وزارت صمت باید به جای اینکه با افزایش هزینههای تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد، یک بار منصفانه موضوع هزینههای تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینههای واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینههای سربار از جیب مشتری غش در معامله است.
زیانده بودن تولید برخی خودروها بهانهای برای افزایش قیمت خودرو
به گزارش صنایع، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان، تصریح کرد:
زیانده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانهای برای افزایش قیمت باشد؛ در حال حاضر خودروسازان هزینههای تولید را محاسبه و بالا بودن هزینهها را اثبات میکنند حال آنکه این هزینهها واقعی نیست و هزینههایی است که به این صنعت تحمیل میشود.
نظرات
0