گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 کتاب علی ابن ابی طالب در دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر رونمایی شد
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی امروز یکشنبه از کتاب علی ابن ابی طالب در دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر؛دکتر اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت:"مسیر تعالی فرهنگ استان بوشهر در گرو کتاب و کتابخوانی است"

زندگی مطلوب و تعالی فرهنگی و اجتماعی بدون مطالعه محقق نمی‌شود، چراکه کتاب تغذیه روح آدمی است. ابزارهای نوین ارتباطی از جمله فضای مجازی، جای کتاب را در سبد مصرفی شهروندان گرفته است، ولی هیچ چیز جای محتوای عمیق کتاب‌ها را نخواهد گرفت. اگر ما می‌خواهیم کتاب جایگاه اصلی خود را بیابد، باید از محققان و آفریننده کتاب در همه مراحل حمایت کنیم.

دکتر منصوری نسب با بیان اینکه حضرت علی (ع) در دوران زندگی بعد از پیامبر یکی از عالی‌ترین و والاترین شخصیت‌ها بود، افزود: حضرت علی (ع) در دوران امامت نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار برای اجتماع داشتند. زودتر از زمان خودش به دنیا آمد و زودتر از زمان خودش درگذشت یعنی دنیا توان شناخت او را پیدا نکرد و قبل از اینکه توان شناختش را پیدا کند از دنیا رفت. حضرت علی (ع) در اجتماع تأثیر فراوانی در جذب و نگه‌داری مسلمانان داشت و نمی‌توان چنین شخصیتی را به زمان و مکان محدود کرد چراکه فراتر از زمان و مکان تاریخ است.

دکتر ارسلان نامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت:
"یکی از بهترین ابزار‌های کمال بشری، کتاب است"

کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می آورد و به او حکمت های جان پرور می آموزد.

دکتر نامی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در این برنامه فرهنگی، با رونمایی از کتاب علی ابن ابی طالب تالیف دکتر رضا دشتی به همراه افتتاح باشگاه کتابخوانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر و با آغاز طراحی کتاب شهید نادر مهدوی (ویژه نوجوانان)، می کوشیم تا به تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی مدد رسانیم.

دکتر رضا دشتی مولف کتاب علی ابن ابی؛ در پایان برنامه ضمن نقد و بررسی کتاب علی ابن ابی اشاره نمودند: انسان های بزرگ و امیر المومنین(ع) که زندگی خود را وقف بشریت نمودند شناخته نمی شوند و در جامعه ما این وظیفه داریم که در این راستا تحقیق و جهت درک جامعه تلاش کنیم و این اثر برای مشتاقان امیرالمؤمنین فرصتی را فراهم آورده است تا معرفت خویش را به آن امام بزرگ بیشتر نمایند و با تاثیر پذیری از سیره ی علوی، برای زندگی خویش برنامه ریزی نمایند.

گفتنی است: در پایان این برنامه از دکتر رضا دشتی مولف کتاب علی ابن ابی توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر تقدیر بعمل آمد.

شناسه خبر : 1133
تاریخ : 1400/9/1 13:09:20
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/CX4ROz
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.