آخرین اخبار
💢100 دوره آموزشي براي روستائيان و عشاير شهرستان دشتي برگزار شد
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي دشتي گفت: در سال گذشته 100 دوره آموزي در 80 حرفه مختلف در بيش از 20 روستاي شهرستان دشتي برگزار شده است.

به گزارش نشریه دریاکنار به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالحميد رسولي در بازديد از روند اجراي دوره آموزشي در روستاهاي شهرستان دشتي به اهمیت مهارت آموزی و ارتقای مهارت روستاییان اظهار داشت: این دوره های آموزشی در تمامی سطح شهرستان برگزار شده و با توجه به استقبال مطلوب مردمان ساکن روستاها ، برنامه ها و دوره های مهارتی بیشتری نیز در سال جاري درنظر گرفته شده است.
وي توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاها را از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: خياطي، عبا بافي، گلیم بافی، قالی بافی، کارآفريني، برقكار ساختمان، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، ايمني و بهداشت، بافنده عروسک، برقكار صنعتي، شيريني ژزي، آشپز درجه، جوشکاری و ... از رشته های آموزش داده شده سال گذشته در روستاهای شهرستان دشتي است.
رسولي خاطرنشان کرد: هدف از این آموزش‌ها این است که نیروهای فعال روستاها پس از کسب مهارت به‌ جای نیاز به مهاجرت به سایر مناطق بتوانند با توجه به ظرفیت‌های موجود در خود روستاها مشغول به فعالیت‌های پایدار شوند.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي دشتي با اشاره به نقش و اهمیت آموزش مهارت‌های روستایی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در روستاها گفت: این سازمان با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را به‌ منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد شغل در مناطق روستایی و کمک به ایجاد فرصت شغلی جدید و احیای مشاغل خانگی روستاییان تدوین کرده و در حال اجرا است.

شناسه خبر : 615
تاریخ : 1400/3/24 05:56:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/w7n8sH
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.