گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 70 درصد شهرستان‌های استان بوشهر دارای ایستگاه سنجش هوا شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره پایش مستمر وضعیت آلایندگی صنایع و مراکز صنعتی استان گفت: ۷ شهرستان استان بوشهر دارای ایستگاه سنجش هوا شد که ۲ ایستگاه عسلویه و کنگان سنجش گازها‌ و آلایندگی هوا اندازه‌گیری می‌کند.

 توجه به آلایندگی زیست محیطی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست است که در این راستا پایش وضعیت آلودگی و آلایندگی زیست محیطی و هوا در دستور کار قرار دارد.

استان بوشهر با بیش از 23 هزار کیلومتر مربع در جنوب غرب ایران قرار دارد که از شمال به استان خوزستان و قسمتی از استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از مغرب به خلیج‌فارس محدود است و دارای مرز دریایی با خلیج فارس به طول بیش از 900 کیلومتر است.

آب و هوای استان از نوع گرم و صحرایی است که در مجاورت دریا هوا گرم و مرطوب و دور از دریا گرم و خشک است.

مهمترین تالاب استان بوشهر تالاب حله با وسعت 42 هزار و 600 هکتار

تالاب‌های استان بوشهر در نقاط مختلف ساحلی قرار دارد که مهمترین تالاب آن با وسعت 42 هزار و 600 هکتار تالاب حله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در این استان مناطق حفاظت شده مختلفی وجود دارد اظهار داشت: در استان بوشهر 8 منطقه حفاظت شده شامل پارک ملی دریایی نایبند، مناطق دیر - نخیلو، مند، حله،کوه بیرمی، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک، خارکو و  4 منطقه شکار ممنوع با وسعت 250 هزار هکتار وجود دارد.

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه سازمان بین‌المللی پرندگان، 391 منطقه مهم پرندگان را در خاورمیانه شناسایی کرده است افزود: 105 منطقه از مناطق مهم زیست پرندگان در خاورمیانه در ایران و 5 منطقه در استان بوشهر قرار دارد.

وی بیان کرد: این مناطق در استان بوشهر شامل جزایر ام الگرم، نخیلو، خان و تهمادون در منطقه حفاظت شده مند، حله، خارکو، خارگ، نایبند و ساحل بوشهر است.

شناسه خبر : 1042
تاریخ : 1400/8/9 08:15:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Z1WElr
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.