گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اجرای طرح های توسعه محور تاثیر مهمی در فرهنگ جامعه دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اجرای طرح های توسعه در ابعاد مختلف در کشور تأثیرات مهمی در فرهنگ جامعه و شیوه زندگی افراد ایجاد می‌کند.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای همکاری و تعامل در حوزه های فرهنگی و هنری و بهره گیری از توانمندی های متقابل صنعت و حوزه فرهنگ و هنر با محمد مهدی هاشمی مدیرعامل شرکت پالایشگاه فجر جم دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های پالایشگاه فجر جم در حوزه های فرهنگی و هنری، بیان کرد: اجرای طرح های توسعه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، ارتباطی، اجتماعی، حقوقی، قضایی، سیاسی و امنیتی در کشور تأثیرات مهمی در فرهنگ جامعه و شیوه زندگی افراد ایجاد می کند.

عبدالرحیم افروغ عنوان کرد: بی توجهی به آثار و پیامدهای این گونه طرح ها نتایج زیانبار و غیرقابل جبرانی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد و در مواردی در تعارض آشکار با اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین متولی حوزه فرهنگ و هنر در کشور همواره یکی از دغدغه های اصلی خود را رصد فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه برای جلوگیری از آثار زیانبار قرار داده است.

افرود اظهار داشت: با توجه به دغدغه صنعت در مورد الگوها و پیوست های فرهنگی صنعت در حوزه محیط پیرامونی و اهتمام پالایشگاه جم به فعالیت های فرهنگی و هنری، جای امیدواری بسیاری برای ایجاد و گسترش همکاری های مستمر بین پالایشگاه و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین نهاد مسئول در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد.

عبدالرحیم افروغ در ادامه گفت: با توجه به بحث مسئولیت های اجتماعی صنعت و سیاست گذاری های صنعت در ارتقا محیط پیرامونی آن فعالیت های قرآنی و حمایت هایی که از سوی پالایشگاه فجر جم از فعالیت های قرآنی جاری شهرستان جم جای تقدیر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: ما امیدوار با استمرار این حمایت ها به خصوص در حوزه قرآنی روند فعالیت ها در شهرستان به سمت کارهای علمی و پژوهشی و در حوزه آموزش های قرآنی بتوانیم با بهره گیری از حمایت های صنعت از آموزشهای مدون و به روز در جهت ارتقا کمیت و کیفیت این فعالیت ها در سطح استان گام برداریم.

عبدالرحیم افروغ گفت: با توجه به تاکید صریح قانون پیرامون لزوم نظارت و پایش فعالیت های فرهنگی و هنری کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مهم در استان بوشهر و شهرستان جم یکی از مهم ترین دغدغه های ما است.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که به لحاظ پتانسیل انسانی و نیز موسسات فرهنگی و هنری در سطح استان داریم، توان پشتیبانی از برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در مقیاس ملی، منطقه ای و استانی را داریم.

افروغ در ادامه عنوان داشت: توجه و اهتمام مجموعه صنعت به این مهم به رشد و بالندگی محیط پیرامونی و همچنین افزایش سطح کیفی و کمی شاخص های فرهنگی مناطق پیرامونی خواهد شد.

وی گفت: این مهم باعث ارتقا کیفیت برنامه هایی که از سوی صنعت در قالب طرح های نشاط اجتماعی برگزار میشود، خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: عدم توجه به روند متناسب سازی طرح ها و تصمیمات و اقدامات باعث توسعه نامتوازن و پیدایش معضلات و بعضاً بحران های فرهنگی در سطوح و موضوعات مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی می شود .

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم نیز ضمن تقدیر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: پالایشگاه فجر جم به عنوان دیرپاترین حضور صنعت در منطقه جم و ریز به واقع از ابتدای فعالیت خود همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های خود در حوزه سیاستگذاری و برنامه ربزی را حوزه فرهنگ میدانسته است، گواه این مهم هم فعالیت هایی است که از سوی پالایشگاه راسا و یا به صورت پشتیبانی از نهاد های فرهنگی صورت گرفته است.

محمد مهدی هاشمی در ادامه گفت: با توجه سیاست گذاری هایی که در سندهای بالادستی صنعت به خصوص در حوزه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد و نیز اهتمام مدیران این حوزه بر اجرای متناسب این مهم با توجه به پیوست های فرهنگی، پالایشگاه فجر جم فعالیبت های متعددی در این حوزه با توجه به نقویم فرهنگی و مناسبتی کشور برای ساکنان محیط پیرامونی همواره در دستور کار داشته است، و با توجه به دغدغه مدیران فرهنگی و هنری ما این آمادگی را داریم تا در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی برنامه و نیز حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری شهرستان برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم.

شناسه خبر : 7175
تاریخ : 1402/1/29 12:41:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5OVKqE
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #فرهنگ و ارشاد #افروغ #طرح توسعه محور

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.