آخرین اخبار
اجرای هرچه بهتر پویش واکسیناسیون و بیماریابی اتباع خارجی مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتی گفت: اجرای هرچه بهتر پویش واکسیناسیون و بیماریابی اتباع خارجی مستلزم تعامل و همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط است.

مهندس حیدر منصوری در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی گفت: پویش واکسیناسیون و بیماریابی اتباع خارجی اقدامی ارزشمند از سوی وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت جامعه است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتی شناسایی و احصای آمار صحیح اتباع خارجی را اولین و مهم‌ترین گام در اجرای این پویش دانست و گفت: هرچه در امر شناسایی اتباع خارجی بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم به نتایج بهتر و اثربخش‌تری دست خواهیم یافت که بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاران و نیروهای بسیج می‌توانند نقش مهمی را درزمینه شناسایی و کمک به شبکه بهداشت و درمان در اجرای هرچه بهتر بیماریابی و واکسیناسیون این اتباع ایفا نمایند.

وی تصریح کرد: تعامل اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش در زمینه شناسایی هرچه بهتر اتباع خارجی دارای اهمیت است.

وی همچنین به مشاهده پشه آئدس در کشور اشاره کرد و گفت: بررسی و ترمیم لوله‌های آب‌رسانی و جلوگیری از ایجاد آب‌های راکد، نظارت بهداشتی بر ورودی اسکله‌ها و آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه مقابله با خطر پشه آئدس می‌باشند.

مهندس منصوری همچنین در مورد فروش و استفاده از سموم زراعی گفت: استفاده از سموم زراعی غیرمجاز عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌ها می‌باشند و نباید هیچ فروشگاهی که زمینه عرضه سموم بهداشتی فعالیت می‌کند فاقد مجوزهای لازم باشد و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و قانونی صورت پذیرد.

پویش بیماریابی و واکسیناسیون اتباع خارجی با جدیت در شهرستان دشتی دنبال می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز در این نشست گفت: طبق آمار احصا شده توسط شبکه بهداشت و درمان، ورود اتباع خارجی به شهرستان دشتی از سال 98 تاکنون بیش از دو و نیم برابر شده است.

مهندس پرویز احمدی گفت به‌محض شناسایی اتباع خارجی واکسن‌های فلج اطفال، سرخک و کرونا و تست‌های سل، مالاریا و ایدز به‌صورت رایگان بر روی آنان انجام می‌شود تا از سرایت هرگونه بیماری به سایر افراد جلوگیری شود.

وی اظهار امیدواری کرد پویش بیماریابی و واکسیناسیون اتباع خارجی با تعامل همه دستگاه‌های مرتبط در سطح شهرستان تا پایان سال به بهترین وجه اجرا شود.

در این جلسه همچنین شهلا فرهودی معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی مطالبی را در مورد روند اجرای پویش بیماریابی و واکسیناسیون اتباع خارجی در سطح شهرستان و نیز مهرناز مظفری کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نکاتی را در مورد خطر پشه آئدس، راه‌های انتقال و نکات مهم و پیشگیرانه در این زمینه عنوان کردند.

شناسه خبر : 5303
تاریخ : 1401/10/27 17:57:44
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/8qqtBP
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مهندس حیدر منصوری #پویش #واکسناسیون #اتباع خارجی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.