گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اخطاربانک مرکزی به ۱۰بانک‌/پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی است
بانک مرکزی ضمن اخطار به ۱۰ بانکی برای کم‌کاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تأکید کرد: پرداخت این تسهیلات الزامی بوده و در صورت عدم اجرا، قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح می باشد.

بانک مرکزی به بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی کم‌کاری کرده اند اخطار داد و تأکید کرد: پرداخت سهمیه تعیین شده برای آن بانکن براساس قانون متناظر (قانون ساماندهی مشاغل خانگی) الزامی بوده و در صورت عدم اجرای قانون،قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح می باشد.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرده که مدیران بانک ها دستور دهند واحدهای ذی ربط به قید فوریت نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات مزبور اقدام نمایند.

این اخطار به بانک‌های تجارت، مهر ایران، رسالت، توسعه تعاون، صادرات، ملی، رفاه، ملت،سپه و پست بانک داده شده است.

گفتنی است، مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت ویا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.

بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی ، فرش دستباف ، امور تولیدات دامی ، شیلات ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت و خدمات )، فعالیت های فرهنگی و هنری می باشد و بر همین اساس انواع مشاغل خانگی و زیر بخش های آنها در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قسمت مشاغل خانگی قرار گرفته است.

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به نشانی www.mcls.gov.ir (،‌ متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبان ) را تکمیل نمایند . فرمهای تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی ، پرونده متقاضی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و مجوز مربوطه صادر خواهد شد. در مورد متقاضیان معرفی شده از سازمان بهزیستی ، پس از تایید طرح در دستگاه اجرایی ذیربط مجوز جهت تایید نهایی به سازمان بهزیستی ارسال می گردد.

شناسه خبر : 18089
تاریخ : 1403/8/4 10:07:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/5ObqHY
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بانک مرکزی #تسهیلات #وام #مشاغل خانگی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.