آخرین اخبار
استان بوشهر جزء شش استان برتر، تدوین سند راهبردی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیزدر کشورمعرفی شد
در آذرماه ۱۴۰۲هشتمین جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز در استانداری بوشهر به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه عبدالحسین گرشاسبی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ضمن خوش آمدگویی عنوان نمود بسیار خرسند و خوشحالیم که در سایه همدلی و هماهنگی که با استاندار محترم ومعاونین و مدیران کل دستگاهای اجرایی در استان رقم خورده است و با تلاش همکاران و حمایت های سازمان متبوع استان بوشهر جزء شش استان برتر، تدوین سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز کشور معرفی شده است که اتفاق خوب و میمونی برای مردمان خوب استان می باشد.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۸۶۷سازه آبخیزداری در استان بوشهر احداث شده است که با توجه به اعتبارات خوبی که درحوزه آبخیزداری اختصاص داده شده‌‌در آینده شاهد اجرای پروژه‌های مهم و قابل توجهی در استان خواهیم بود.

 مدیرکل دفتر آبخیزداری کشورگفت:در قلمرو مدیریت و حکمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری کشوربه دنبال هم افزایی، هماهنگی، خوب و قدرتمند همه دستگاههای اجرایی هستیم.

حمید نوری ادامه داد:اگر به یک مفهوم مشترک در قلمرو مدیریت جامع حوزه آبخیز قرار بگیریم توسعه و مدیریت به درستی انجام خواهد شد

وی در ادامه به تغیر الگوی کشت اشاره و بیان داشت:حسابداری آب و حوزه‌های آبخیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنیم و نباید در هرزمان،  هر محصولی را در حوزه‌های آبخیز استفاده نماییم.

  مدیر کل دفتر آبخیزداری کشور به تعادل حسابداری آب و کربن نیز اشاره داشت و عنوان نمود:تعادل حسابداری آب و کربن باعث کاهش کربن هوا میشودکه کمک بزرگی به سلامت حوزه آبخیز و آبخیز نشینان میکند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تبخیر در کشور پرداخت و اظهار داشت:ایران سه برابر میانگین جهانی تبخیر دارد و باید به سمت نگه داری آب در زیر زمین و درختکاری رفته تا از تبخبر جلوگیری نماییم

حمید نوری از دستگاهای اجرایی خواست که تمام اقدامات خودرا تحت چتر مدیریت جامع حوزه آبخیز قرار دهند و  مدیریت هماهنگ شرط همکاری همه دستگاههای اجرایی می باشد.

وی اظهار داشت استان بوشهرجزء شش استان  برتر تدوین سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز کشور می‌باشدکه با تزریق اعتبارت ۱۵۰میلیاردی ملی و استانی حوزه آبخیزداری استان وتفاهم نامه ۶۳۰۰۰۰هزار هکتاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد به حول و قوه الهی اتفاقات خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان رقم خواهد خورد

حمید نوری در پایان از خیرین هم درخواست کرد:هرجا خطر و آسیبی وجود دارد این عزیزان ورود میکنندلذا تقاضا داریم نگاه به موضوعات منابع طبیعی و آبخیزداری را همانند نگاه به مسجد و مدارس و همه قسمتهای مختلف کشورداشته باشندو به آب و خاک توجه ویژه نمایند تا ابن سرزمین پایدار و سلامت برای آینده‌گان بماند

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهراظهار داشت: همگان باید واقعیت مشکلات پیش روی ناشی  ازکم آبی رابه خوبی درک نمایند زیرا که تصور زندگی بدون آب ممکن نیست.

  محمد هادی رستمیان در پایان گفت:,باید از همه  ظرفیت‌های شبکه های اجتماعی در آگاهی جامعه‌ در سطح خرد و کلان و مشارکت مردم در مورد آب به نحو احسن استفاده نمود  پویش مردمی در خصوص آب در استان حتما راه‌اندازی شود.
 

 
شناسه خبر : 12550
تاریخ : 1402/9/2 05:14:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/KHaEUh
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #منابع طبیعی #آبخیزداری #استان برتر #تدوین #سند راهبردی #طرح مدیریت جامع #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.