آخرین اخبار
💢افتتاح نمادین برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال درمدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر
با حضور آرزو منوچهری سرپرست و کارشناسان حوزه تخصصی پیشگیری مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهربه صورت نمادین برنامه پیشگیری از تنبلی کودکان 3 تا 6 سال در مجموعه این مدیریت آغاز به کار کرد .

 آرزو منوچهری : چشم را از بزرگترین نعمتهایی دانست که خداوند مهربان به انسانها بخشیده ، پس لازم است پدران و مادران گرامی حساسیت ویژه ای را نسبت به چشم کودکان خود داشته باشند زیراآمار نشان داده است  شیوع تنبلی چشم در جهان بین دو تا پنج درصد میباشد و بدین لحاظ در کشور ما بیش از یک میلیون نفر ( حدود 1/4درصد) وجود دارد که در این باره متاسفانه تنبلی چشم را دومین عامل نابینایی قلمداد می کند .
منوچهری در ادامه یادآور شد: بیشترین دوره تکاملی چشم انسان بین رده 3 تا 6 سال است و بدین لحاظ این دوران را ، دوران طلایی تشخیص پیشگیری بیماری تنبلی چشم دانسته اند .
سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: سال گذشته در شهرستان بوشهر 1320 کودک در 33 پایگاه بینایی سنجی مورد معاینه قرار گرفتند که در این میان 120 کودک مشکوک به تنبلی چشم به اپتومتریست ارجاع داده شد که از این تعداد خوشبختانه هیچ مورد آمبیلیوپ یا دارای تنبلی چشم دیده نشد .
آرزو منوچهری با بیان اینکه این برنامه همانند سالهای گذشته کلیه کودکان 3 تا 6 سال را با همکاری مربی آموزش دیده در مراکز بهداشتی به طور دائم و روز های دوشنبه در ساختمان مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر واقع در خیابان فاطمیه با استفاده از دستگاه بینایی سنج با رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد معاینه قرار می دهند از والدین کودکان خواست: تا با استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن شناسنامه کودکان خود جهت معاینه به این پایگاه ها مراجعه کنند.

شناسه خبر : 517
تاریخ : 1400/2/27 20:02:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PHq7mX
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.