گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
افتتاحیه دبیرخانه نظارت بر اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر
دبیرخانه نظارت بر اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر با حضور معاونت محترم اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افتتاح شد

دبیرخانه نظارت بر اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر با حضور «مجید آرامی» سرپرست معاونت اجتماعی، «سیدمحتشم حسینی» مدیرکل زندان ها، «محمد مدرسی» رئیس دانشگاه خلیج فارس، «حیدر راهب» مدیرکل کتابخانه های عمومی خلیج فارس و نمایندگانی از سازمان شهرداری، بهزیستی استان بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و همچنین نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد و دکتر عباسی دبیر دبیرخانه نظارت بر اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر افتتاح شد.

مجید آرامی، سرپرست معاونت پیشگیری در مراسم افتتاحیه دبیرخانه نظارت بر اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم است. در گذشته، قوه قضائیه تنها با مجرمین برخورد می‌کرد و گروه هدف آن مجرمان بود. اما امروز، نگاه قوه قضائیه تغییر کرده است و این سازمان به دنبال ریشه‌یابی و بسترهای جرم است. در واقع، مطالبه‌گری رویکرد نوین قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: جای بسی خرسندی است که رئیس دانشگاه خلیج فارس، مدیرکل زندان ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی و نمایندگانی از سازمان های شهرداری و بهزیستی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و سازمان های مردم نهاد و نمایندگانی از نخبگان عرصه های علمی و دانشگاهی در اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر در این مراسم حضور دارند.
آرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برنامه‌ها، تاکید بر پیشگیری است. با توجه به شناسایی سابقه‌ی جرایم در استان و برنامه‌هایی که از مرکز به استان‌ها ابلاغ می‌شود، از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی استفاده شده و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد به همراه قوه قضائیه در این بستر تقویت شده است.

به گفته آرامی گروه هدف در این طرح مشخص شده و راهکارهای قابل تصور برای کاهش جرم و اعتیاد در این گروه‌ها شناسایی می‌شود. جامعه هدف شامل دانش‌آموزان، والدین، معلمان، مربیان و روسای مدارس است. تلاش ما این است که جامعه هدف محدود به دانش‌آموزان نباشد و بلکه با توسعه جامعه شمول، با مجموعه دانشگاه، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و سمن‌ها بعنوان مجریان این طرح نیاز به همراهی داریم.
یادآور می‌شود، سرپرست معاونت اجتماعی بوشهر در پایان آئین افتتاح دبیرخانه نظارت بر اجرای طرح جامع پیشگیری از خشونت و اعتیاد در استان بوشهر حکم «دکترعباسی» به عنوان مسئول دبیرخانه ابلاغ کرد.

در پایان مراسم، دکتر عباسی با ابراز قدردانی از اقدامات ارزشمند دادگستری استان بوشهر، تشکر خود را از همکاران ارزشمند در معاونت پیشگیری از جرم و تلاش‌های وافر آنها در کاهش جرم در استان بوشهر به ابراز رساند.
وی با بیان اینکه اقدامات معاونت پیشگیری از جرم و دادگستری همواره مدیریت کلان و بنیادی این طرح را بر عهده داشته‌اند، با تحسین از این مجموعه و همکارانش در انجام این وظیفه مهم تشکر کرد. 
وی اظهار داشت: اهمیت موضوع و حضور دستگاه‌های مهم در مراسم افتتاحیه، نشان از توجه و تلاش جامعه در برابر این چالش‌های جامعه‌ای است و از حضور این افراد در این مراسم قدردانی کرد.
دکتر عباسی همچنین بیان کرد: با اقدامات ساختاری و بنیادی، باید حداقل اثرگذاری در زمینه‌های مختلف، به خصوص در کاهش جرم در استان بوشهر را داشته باشیم
 ایشان اظهار امیدواری کرد: که با تلاش و همکاری مؤثر دستگاه‌های مختلف و افراد حاضر در این نشست، این طرح بتواند مسیر موفقیت‌آمیزی را تجربه کند.

شناسه خبر : 11171
تاریخ : 1402/6/29 22:24:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/TFUxbY
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پیشگیری #جرم #اعتیاد #خشونت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.