آخرین اخبار
بازدید دادستان شهرستان دیر از اسکله صیادی بندر دیر
دادستان شهرستان دیر وهیات همراه از اسکله صیادی بندر دیر به منظور بررسی و ساماندهی شناورهای راکد و انتقال آنها به اسکله روستای الی شمالی بازدید کردند.

اسکله بندر دیر با کاربری صیادی ، محل لنج های صیادی بوده که متأسفانه از سال گذشته لنج های تجاری (سفاری) با استقرار در این اسکله، بخش زیادی از اسکله را اشغال نموده و باعث ناامنی و اختلال در روند پهلوگیری لنج های صیادی شده است. این وضعیت اسکله مذکور به شدت در معرض خطر جدی آتش سوزی و طوفان و.... که می‌تواند خسارات زیانباری به مالکین همه شناورها وارد کند .

در ادامه دادستان خطاب به رئیس اداره شیلات بندر دیر و سایر نهاد های ذی ربط، با عنایت به اینکه هرگونه فعالیت لنج های تجاری در اسکله‌ صیادی با قوانین بندری کاملاً مغایر بوده لذا به قید فوریت نسبت به ساماندهی این اسکله اقدام شود.

بر این اساس حسین اکبری دادستان شهرستان دیر با صدور دستوری خطاب به مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان، مدیران اداره شیلات و مرزبانی شهرستان دیر ، تأکید کرده است: با توجه به وقوع سابقه آتش‌سوزی در اسکله شیلات که موجب وقوع خسارات مالی بسیار زیادی در سنوات گذشته شده، لذا جهت اجتناب از وقوع مجدد حادثه سابق و ورود خسارات جانی و مالی، به مالکین لنج ها در اسکله بندر دیر،مقرر نمودند فورا نسبت به انتقال لنج هایی که ضرورتی به پهلوگیری آنها در این اسکله نباشد به اسکله الی شمالی که مورد تایید کارشناسان اداره بندر می باشد انتقال داده شود. 

 

۵تیر سال ۹۴وقوع حادثه آتش‌سوزی ۱۶ لنج باری و صیادی در بندر دیر در آتش سوختند و با توجه به وقوع آتش‌سوزی‌های پیشین در این بندر از ابتدای امسال تاکنون بیم آن می‌رود که در زمان تردد لنج ها و یا تعمیرات آنها یا هر علت دیگری منجر به حادثه تلخ گذشته شود و جهت جلوگیری از وقوع این حوادث ناگوار دستورات لازم صادر گردید. در پایان نیز ایشان از مالکین شناورها استدعا داشتند همکاری لازم با مسئولین امر در این خصوص داشته باشند .

شناسه خبر : 15100
تاریخ : 1403/2/11 11:14:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ral0cI
نویسنده خبر :
X

🔶مجید سرافراز
🔹خبرنگار
🔹کارشناسی ایمنی و بهداشت
🔹عضو صندوق هنر وزارت کشور
🔹 عضو انجمن روزنامه نگاران و خبرنگاران استان بوشهر

 
 
 
برچسب ها #اسکله صیادی #دادستان شهرستان دیر #شناور های صیادی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.