آخرین اخبار
بازدید رئیس مجلس از وضعیت تولید گاز در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی
رئیس مجلس شورای اسلامی با هیئت همراه صبح امروز ( پنج شنبه، دهم شهیرورماه) از وضعیت تولید گاز و محصولات جانبی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کرد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ، محمدباقر قالیباف صبح امروز( پنج‌شنبه دهم شهریورماه) پس از ورود به فرودگاه عسلویه، از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کرد.

حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به افزایش میزان تولیدات در پالایشگاه دوم، اظهار داشت: این پالایشگاه روزانه بالغ بر ۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ۵۵ هزار بشکه میعانات گازی را تولید می‌کند و رکورددار تولید گاز به شمار می‌رود.

وی گفت: با افتتاح واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، خنثی‌سازی پساب کاستیکی و سرویس‌های وابسته، آمادگی داریم روزانه 80 هزار بشکه میعانات را فرآورش کنیم که نقش موثری در ارزاوری برای کشور ایفا می‌کند.

مدیر پالایشگاه دوم افزود: واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی توانایی دارد تا سقف ۱۰۰ واحد در میلیون (PPM) مرکاپتان زدایی از میعانات را انجام دهد که نقش موثری در ارتقاء کیفیت محصول و شیرین سازی میعانات دارد.

باغبان در ادامه بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل و استفاده از دانش بومی و نوآورانه توانسته بیش از 73 درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین نماید و اکنون پالایشگاه‌های مجتمع جهت ورود به فصول سرد سال اقدام‌های بسیار مثبتی را انجام داده‌اند.

در این بازدید، باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، استاندار و نماینده ولی فقیه استان بوشهر، نمایندگان کمیسیون انرژی و استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان محلی حضور داشتند.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

شناسه خبر : 3137
تاریخ : 1401/6/10 05:29:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wor2BD
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رئیس مجلس #مجتمع گاز پارس جنوبی #پالایشگاه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.