گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بانک تجارت استان بوشهر: بالاترین سهم اعطای تسهیلات در بین بانک های استان و شبکه بانکی کشور
مدیریت بانک تجارت عنوان کردند: بانک تجارت استان بوشهر در بین بانک های استان و در کلیه شبکه بانکی کشور، بیشترین سهم منابع و تسهیلات را به خود اختصاص داده است. همچنین، در بین بانک های تجارت کشور نیز بانک تجارت استان بوشهر بیشترین سهم را دارد. این بانک همچنین بالاترین نسبت مصارف به منابع را در بین بانک های استان دارد و در پرداخت تسهیلات جهش ملی مسکن نیز در بین 19 استان کشور، بانک تجارت استان بوشهر نقش مهمی داشته است.

محسن مختاری مدیر شعب بانک تجارت استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد: بانک تجارت استان بوشهر، در تمام شاخص‌ها و جایگاه‌ها سهم اول را به خود اختصاص داده است. این بانک، در حواله ارزی استان بوشهر حضور قوی داشته و کمترین سهم مطالبات را در بین بانک‌های استان و شبکه بانکی کشور دارد. از نظر نسبت مصارف به منابع و پرداخت تسهیلات به منابع خود، بانک تجارت استان بوشهر با 7/91درصد در رتبه اول قرار دارد. همچنین، در ضمانتنامه‌ها نیز بانک تجارت استان بوشهر بیشترین سهم را در میان بانک‌های استان و شبکه بانکی و بانک‌های تجارت کشور دارد.

به گفته ایشان بانک تجارت استان بوشهر، در بحث پرداخت تسهیلات جهش ملی مسکن در 19 استان کشور نقش مهمی ایفا کرده است. این بانک تا کنون 354 تسهیلات را پرداخت کرده است و تا آینده نزدیک به 500 تسهیلات رسانده خواهد شد. هر فقره تسهیلات به مبلغ 550 میلیون تومان به افرادی که پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایشان بیش از 60 درصد است و تا سال 1402 ساختمان را به اتمام می‌رسانند، پرداخت می‌شود. سایر افراد در مرکز استان مبلغ 350 میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها مبلغ 300 میلیون تومان دریافت می‌کنند. این تسهیلات بازپرداختی 20 ساله است، که شامل 3 سال دوران مشارکت و 17 سال دوران اقساطی می‌باشد. این فرصت برای همشهریان عزیز فرصتی بسیار خوب است.

مدیرعامل بانک تجارت استان بوشهر اعلام کرد:  در سال ۱۴۰۱، بانک تجارت استان بوشهر ۹۰۶ تسهیلات مسکن روستایی را پرداخت کرده است و در حال حاضر دستور پرداختی برای ۱۲۰۰ تسهیلات مسکن روستایی وجود دارد. به علاوه، مانده تسهیلات این بانک به ۲۳۱ هزار میلیارد ریال رسیده است که نشانگر رشد بی‌سابقه و کم‌نظیر در بین شبکه‌های بانکی است.

وی افزود: در دولت آقای رئیسی، ما صفر تامین مالی از طریق انتشارات و اوراق و بازار سرمایه نداشته‌ایم، اما توانستیم 48 هزار و ششصد و شانزده میلیارد تومان تامین مالی کنیم برای پروژه‌های پتروشیمی و سایر شرکت‌های در حال ساخت. این کمک به ایجاد اشتغال و توسعه استان کمک کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت استان بوشهر در ادامه اظهار نمود: افزایش مانده ضمانتنامه‌ها در این استان بسیار بالا بوده و از زمان شروع این دولت تاکنون به ۹۹۹ درصد افزایش رسیده است. این ضمانتنامه‌ها در واقع برای پروژه‌ها، زیرساخت‌ها، جاده‌سازی، ساخت و سازهای مختلف صادر می‌شوند و نقش مهمی در پیشرفت استان دارند. بانک تجارت به عنوان تضمین کننده اعتبارات این پروژه‌ها قرار گرفته است.

دولت امروز به شدت بر اشتغال‌زایی تاکید می‌کند و بانک تجارت در استان بوشهر بیشترین پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است. این تسهیلات به پروژه‌های بزرگی مانند پتروشیمی بوشهر که در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند، اختصاص یافته است. این پروژه‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه دارند.

رییس بانک گفت: پتروشیمی هنگام در چند هفته آینده توسط ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد. این واحد به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و اولین محموله بارگیری آن انجام شده است. بانک تجارت به هر نحوی در راه‌اندازی این پتروشیمی به آن کمک کرده است.

پتروشیمی مرجان نیز با حمایت بانک تجارت، در حال راه‌اندازی است و در حال حاضر تا حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی را کسب کرده است. این واحد در ابتدای سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین، بانک تجارت در کنار پتروشیمی صدف نیز قرار گرفته و در راه‌اندازی این پتروشیمی نقش داشته است. انتظار می‌رود در چند ماه آینده، پتروشیمی صدف نیز به بهره‌برداری برسد.

پتروشیمی سبلان، پتروشیمی مروارید و پتروشیمی پتروپالایش کنگان با حمایت‌های بانک تجارت به بهره‌برداری رسیده‌اند و در حال حاضر فعالیت خود را انجام می‌دهند. همچنین، پتروشیمی توسعه انرژی کنگان نیز طبق رایزنی‌های انجام شده، ظرف کمتر از 6 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در زمینه ساخت بیمارستان، بیمارستان دکتر رضایی به عنوان اولین بیمارستان سرطان در استان بوشهر با حمایت بانک تجارت ساخته شده و در ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید. همچنین، بیمارستان دکتر آرامی نیز با حمایت‌های بانک تجارت و با کمک این بانک به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

ایشان اظهار داشت: در سال 1401، در بحث کمیته امداد، 716 نفر به بانک تجارت معرفی شدند و مبلغ بالغ بر 700 میلیارد ریال تسهیلات به آن‌ها پرداخت شد. بانک تجارت سهمیه 100 درصدی خود را به کمیته امداد پرداخت کرده و با ایجاد 716 فرصت شغلی، به اشتغال زایی کمک کرده است.

در بحث بهزیستی نیز، ما توانستیم 157 خانواده که نیازمند اشتغال زایی بودند، معرفی کنیم و تسهیلات لازم را به آن‌ها پرداخت کنیم. در این مورد نیز بانک تجارت سهمیه 100 درصدی خود را پرداخت کرده و در پذیرش تسهیلات اشتغالزایی، جایگاه اول و برتر را دارا بوده است. بهزیستی و کمیته امداد سهم بزرگی را در کل استان دریافت کرده‌اند.

شناسه خبر : 13344
تاریخ : 1402/10/20 16:23:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/m4vEIF
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #نشست خبری #مدیریت بانک تجارت #بانک تجارت #استان بوشهر #سعاد نصاری

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.