آخرین اخبار
باهوش خبر داد: تامین ۹۰ درصدی قطعات مجتمع گاز پارس‌جنوبی از تولید کنندگان ایرانی
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است، گفت: در دولت سیزدهم ۲۳ طرح از سوی شرکت‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان تایید و داخلی‌سازی ساخته شده است.

به گزارش دریاکنار؛ احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی بیان کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته ضمن استفاده ۹۰ درصدی در داخلی‌سازی تجهیزات و حمایت به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان ایرانی، توانست با ثبت بیشترین میزان استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی‌، رتبه نخست کشور را در میان زیرمجموعه‌های وزارت نفت به خود اختصاص دهد.

باهوش در ادامه بیان کرد: کسب این موفقیت بزرگ، نشانه حمایت تمام قد مجتمع گاز پارس جنوبی از جوانان خلاق و نوآور در شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی می‌باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: مهندسی معکوس نیروی انسانی متخصص پارس جنوبی و میدان دادن به سازندگان و دانش‌بنیان‌ها سبب شده در سال گذشته بیش از 176 کالای مهم و حیاتی توسط سازندگان ایرانی در این مجموعه بزرگ نصب، راه‌اندازی و داخلی سازی شود.  

وی ادامه داد: خوشبختانه با توان و دانش فرزندان ایرانی در 9 ماه سال جاری نیز، 45 کالای بسیار کلیدی ساخت سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بومی‌سازی و با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی گفت: توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع ارزشمند درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی سازی قطعات و تجهیزات را تسهیل کرده و این مسیر با قوت برای عزت و سربلندی کشور ادامه خواهد داشت.

باهوش افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون به مرکز خلاقیت و نوآوری در سطح وزارت نفت تبدیل شده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند با شناسایی نیازهای مهم و راهبردی این مجتمع عظیم مسیر شکوفایی و پیشرفت خود را هموارتر کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارکرد: این مجموعه بزرگ گازی کشور با تدبیر مدیران و تلاش کارکنان خود ضمن بهره‌مندی از ظرفیت قانون تولید بار اول، رتبه نخست را طی چهارسال اجرای این برنامه در میان شرکت‌های دولتی کسب نموده است. 

وی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون، ۴۲ طرح زیربنایی و استراتژیک تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال کرده است که ۲۳ طرح مورد تایید نهایی و اجرایی قرار گرفته و مابقی طرح‌ها در حال ارزیابی ومراحل نهایی را طی می‌نماید.

باهوش گفت: برای اجرای این طرح‌ها که شامل کالاها و تجهیزات حیاتی و بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد با ۱۷ شرکت دانش بنیان قراردادهایی از نوع ساخت بار اول مبنی بر قانون جهش تولید منعقد شده است.

 

منبع: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

شناسه خبر : 13755
تاریخ : 1402/11/15 11:53:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Brz9Tc
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مجتمع گاز پارس جنوبی #تامین #قطعات #تولید کنندگان ایرانی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.