گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
اجرای غربالگری بینایی کودکان در بوشهر؛
برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان بوشهر: گامی مهم برای سلامت بینایی کودکان
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر از اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در راستای پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) خبر داد.

مهرناز اسکندری با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام این اختلال، خاطرنشان کرد: "تنبلی چشم به دلیل ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست و تنها راه پیشگیری از آن، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است."

این برنامه از 16 اردیبهشت 1403 در سراسر استان آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. غربالگری در مراکز بهداشت، مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های دائمی بهزیستی در سراسر استان انجام می‌شود.

خانم اسکندری با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین در این برنامه، گفت: "غربالگری بینایی با استفاده از چارت E و همچنین دستگاه‌های غربالگری اپتیک پلاس با کمترین زمان ممکن انجام می‌شود."

ایشان خاطر نشان کرد: در سال 1402، تعداد 60 هزار و 737 کودک در این برنامه غربالگری شدند. از این تعداد، 2 هزار و 74 نفر به اپتومتریست (سطح دوم) ارجاع داده شدند و 350 کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت غربالگری بینایی در کودکان 3 تا 6 سال، از خانواده‌ها خواست تا با مراجعه به مراکز ذکر شده، کودکان خود را در این برنامه غربالگری شرکت دهند. تشخیص زودهنگام تنبلی چشم، نقش موثری در درمان و جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر آن دارد.

 

 

شناسه خبر : 15538
تاریخ : 1403/3/7 08:45:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FxR2E1
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بینایی #غربالگری #معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر #تنبلی چشم #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.