گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
به بهانه پوکر مهدی طارمی در باشگاه پورتو پرتغال د
طارمی که در سال ۲۰۱۹ کارش را در فوتبال اروپا با تیم ریوآوه شروع کرد

نگاهی به پوکر مهدی طارمی در لیگ پرتغال 

 

 

شاید زمانی که مهدی طارمی در هفته ماقبل پایانی لیگ پرتغال یکی پس از دیگری توپ را به تور دروازه تیم فامالیکائو می‌چسباند و پس از به ثمر رساندن چهار گل (پوکر) زمین مسابقه را ترک می‌کرد، نمی‌دانست در حال جابجا کردن آمارهای گلزنی ویژه ای برای خود و باشگاه پورتو است.

 

۱۰۰ گل طارمی در پرتغال

 

طارمی که در سال ۲۰۱۹ کارش را در فوتبال اروپا با تیم ریوآوه شروع کرد، در سال ۲۰۲۰ به پورتو پیوست و در سومین سال حضورش در این تیم، تعداد گل‌هایش در لیگ پرتغال را به ۱۰۰ گل رساند. مهاجم بوشهری فوتبال ایران ۲۱ گل در ریوآوه به ثمر رساند و در پورتو هم با احتساب بازی آخر، ۷۹ بار دروازه حریفان را باز کرده است.

 

طارمی در این فصل پیشرفت قابل توجهی در گلزنی داشت و خود را به جمع سه گلزن برتر خارجی باشگاه پورتو رساند. طارمی که تا چند هفته پیش در جمع پنج گلزن برتر خارجی پورتو بود، ابتدا «رباح ماجر» الجزایری را با ۷۴ گل پشت سر گذاشت و سپس از «هالک» مهاجم برزیلی و ۷۷ گله عبور کرد.

 

ماشین گلزنی فوتبال ایران در پورتو در حال حاضر فقط «جکسون مارتینز» (۹۲ گل) و «ماریو ژاردل» (۱۶۸ گل) را پیش رو دارد و اگر فصل آینده هم در پورتو بماند می‌تواند حتی رکورد مارتینز را هم بشکند.

 

 

 

شناسه خبر : 8221
تاریخ : 1402/3/3 12:13:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/aq7o8p
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #پوکر مهدی طارمی #لیگ فوتبال پرتغال #آقای گل لیگ فوتبال پرتغال #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.