آخرین اخبار
بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر نیازمند مقاوم سازی
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهرگفت:از مجموع ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی این استان ۲۸هزارو ۸۶۶ واحد نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مهدی فخرایی اظهار داشت: براساس آمار‌ها ۶۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده که این رقم ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: از سال ۸۴ کار مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از محل تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور آغاز شد و سهم استان بوشهر از این طرح مقاوم سازی سالانه ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد تنها ۳۹ درصد از واحد‌های روستایی این استان هنوز زیر پوشش طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی قرار نگرفته‌اند که تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

فخرایی یادآورشد: با اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی؛ خانه‌های روستایی با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی و رعایت ضوابط فنی و مهندسی و استفاده از توان ناظران فنی مجموعه بنیاد مسکن از نعمت داشتن واحد‌های مسکونی مقاوم برخوردار هستند.

وی گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز و بدون استفاده از نظارت فنی بنیاد مسکن در روستا‌ها از جمله مشکلاتی است که جلوگیری از استمرار این رویه نیازمند همکاری بیشتر دهیاران است.

فخرایی اضافه کرد: در زمان حاضر از محل اعتبارات پارسال سه هزار و ۹۴۸ واحد مسکونی روستایی در این استان موفق به جذب تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی شده‌اند و این واحد‌های مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در دست اجرا هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از محل تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن با نهاد‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، برنامه و بودجه، مددجویی و بهزیستی ۲هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان توسط این نهاد در دست ساخت است.

فخرایی اظهار داشت: سهم این استان از تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان ۵۶۵ واحد مسکونی است که تاکنون ۵۲۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده که از این شمار ۵۰۳ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

وی افزود: همچنین عملیات پی کنی ۵۴۸ واحد و فنداسیون ۵۴۲ واحد مسکونی انجام و سرجمع پروژه با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10324
تاریخ : 1402/5/25 06:26:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/UJAE4V
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #بنیاد مسکن #روستا #مقاوم سازی #استان بوشهر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.