گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جهش در اعتبارات؛
اختصاص 2500 میلیارد تومان برای نوسازی، توسعه و تجهیز 141 طرح آموزشی در بوشهر
مدیرکل کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه سال جاری به‌نام جهش مدرسه‌سازی تعیین شده و بر این اساس تفاهم‌نامه 2500 میلیارد تومانی با سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس منعقد شده است.

ابراهیم احمدی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی مسئولان اظهار داشت: در سال‌های گذشته سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در استان بوشهر با نوسان روبرو بود که دلایل مختلفی داشت. ما با انجام مطالعات علمی و پژوهشی، مکان‌های احداث مدارس جدید را با در نظر گرفتن نیازها و همچنین عمر مفید ۵۰ تا ۶۰ ساله مدارس موجود و همچنین با تدوین سند چشم‌انداز، نرخ زاد و ولد، ورودی سالانه دانش‌آموزان به پایه اول و مهاجرت‌پذیری استان را مورد بررسی قرار داده و برنامه‌ریزی برای احداث مدارس جدید در طول ۶ سال آینده انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه براساس این برنامه‌ریزی، ۱۸۰۰ کلاس درس جدید برای ۱۰ شهرستان و ۱۸ منطقه آموزشی استان بوشهر ساخته خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون ۸۶۲ کلاس درس از این تعداد ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است و مابقی تا پایان سال ۱۴۰۶ تکمیل و تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هستیم، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۵ تمامی این کلاس‌های درس جدید به بهره‌برداری برسند.

گام بلند بوشهر در حذف مدارس کانکسی و سیاه‌چادری 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تاکید کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان، گام‌های بلندی در جهت حذف مدارس کانکسی و سیاه‌چادری در این استان برداشته شده است.
ایشان در ادامه گفت: افزایش ۹ هزار دانش‌آموز؛ جمعیت دانش‌آموزی استان بوشهر از ۲۴۶ هزار نفر در سال گذشته به ۲۵۵ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

جهشی در اعتبارات:
احمدی تصریح کرد: رشد ۱۱۲ درصدی اعتبارات؛ سال جاری به عنوان "سال جهش آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی" در استان بوشهر نام‌گذاری شده و نیز بودجه این سازمان ۱۱۲ درصد افزایش یافته است.
تخصیص ۹۵ درصدی اعتبارات: تاکنون ۹۵ درصد از اعتبارات تخصیص یافته وبرای سال جاری نیز ۲۵۰۰ میلیارد تومان با این سازمان قرارداد منعقد شده است.
تخصیص یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی: این اعتبار برای ۱۴۱ پروژه در نظر گرفته شده و به محض تخصیص کامل، آماده اجرا خواهد بود.

مدارس کانکسی و سیاه‌چادری در حال جمع‌آوری:
ایشان افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، مدارس کانکسی در استان بوشهر جمع‌آوری شده و فقط ۱۲۰ کلاس کانکسی باقی مانده که با توجه به ضرورت به برخی مدارس ضمیمه شده و با مساعدت فرمانداری‌ها جمع‌آوری خواهد شد.
همچنین ۱۳ سیاه‌چادر در استان وجود دارد که با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به زودی جمع‌آوری خواهد شد.

حذف مدارس کانکسی و سیاه‌چادری و احداث مدارس جدید، گامی مهم در جهت ایجاد فضایی امن و مناسب برای دانش‌آموزان و فراهم کردن شرایطی مطلوب برای علم‌آموزی و پرورش استعدادهای این عزیزان خواهد بود.

بوشهر میزبان بزرگترین هنرستان انرژی اتمی و مدرسه‌ای خیرساز با ۷۵۰۰ متر زیربنا

_این مقام مسئول از آغاز ساخت بزرگترین هنرستان انرژی اتمی در ریشهر گفت: این هنرستان که در نوع خود در استان بی‌نظیر است، با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در دو فاز احداث خواهد شد.

_همچنین احداث مدرسه‌ای خیرساز با ۷۵۰۰ متر زیربنا در بوشهر: این مدرسه که با مشارکت خیرین احداث می‌شود، فضایی آموزشی مدرن و استاندارد را برای دانش‌آموزان بوشهری فراهم خواهد کرد.

_ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه پروین اعتصامی: این مدرسه که به تازگی به مناقصه رفته و پیمانکار آن مشخص شده است، به زودی عملیات ساختمانی آن آغاز خواهد شد.

ایشان از شاداب‌سازی و بهسازی ۱۰۰ درصدی مدارس در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته تمامی مدارس استان بوشهر تحت پوشش طرح شاداب‌سازی قرار گرفته و بهسازی و زیباسازی آنها انجام شده است امسال نیز بودجه قابل توجهی به منظور ادامه روند شاداب‌سازی مدارس و ارتقای فضای آموزشی آنها به این امر اختصاص یافته است.

 

شناسه خبر : 15634
تاریخ : 1403/3/13 12:00:18
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bso7H5
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس #ابراهیم احمدی #مدرسه کانکسی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.