مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: در مورد خودروهای تولید داخلی نیز 20 درصد از ثبتنام کنندگان در دور اول عرضه یکپارچه بعد از فراخوان خودروساز برای واریز وجه اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو های داخلی انصراف دادند و در حوزه خودروهای داخلی نیز این اقدام مشتریان موجب ایجاد ظرفیت خالی شد.
وی در پاسخ به این سوال که در حالی که هنوز موعد تحویل برخی از خودرو فرا نرسیده و موعد تحویل تعدادی از خودروها اواخر امسال و یا سال آینده است، چگونه این آمار بهدست آمده است؟ گفت: در مورد خودروهای مونتاژی برخی از خودروسازان با توجه به اینکه فراخوانهای سه ماهه اول و دوم سال را ارائه کردند و تعدادی از مشتریان آنها نسبت به واریز وجه اقدام نکردند، در نتیجه فراخوان دادند تا مشتریان خودروهایشان که در دور اول ثبت نام کردهاند برای برای واریز وجه اقدام کنند و خودرو تحویل بگیرند که در نتیجه این اقدام خودروساز، همانطور که اعلام شد تعدادی زیادی از مشتریان برای واریز وجه اقدام نکردند.
تقدسی گفت: بهنظر می رسد دلیل عدم تمایل مشتریان نسبت به واریز وجه خرید خودرو و تحویل خودرو، روند کاهشی قیمت خودروها در بازار باشد.
24 خرداد زمان اعلام نتایج نوبتدهی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو
وی اظهار داشت: روز گذشته با حضور نهادهای نظارتی، اولویت بندی دور دوم عرضه یکپارچه خودرو انجام شده و براساس زمان بندی تعیین شده، نتایج نوبتدهی در 24 خرداد اعلام می شود.
تقدسی بیان داشت: همانطور که از قبل نیز در سامانه یکپارچه اعلام شده است بعد از اعلام نتایج نوبت دهی در روز 24 خرداد، بانکها مکلفند 100 میلیون تومان پول بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو را آزاد کنند تا مردم بتوانند این پول را از حسابشان برداشت کنند.
به گزارش فارس، فرآیند دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی از 20 اردیبهشت 1402 آغاز شد بهطوری که متقاضیان خرید خودرو از طریق این سامانه در فاصله زمانی 20 تا 29 اردیبهشت فرصت داشتند تا نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت نزد بانک ها اقدام کنند.
بعد از این مرحله و پایش اطلاعات مشتریان، متقاضیان که شرایط لازم را داشتند می توانستند در بازه زمانی 3 تا 10 خرداد نسبت به انتخاب خودرو در سامانه اقدام کنند و روز گذشته نیز با حضور نهادهای نظارتی مراسم اولویت بندی تحویل خودرو ها انجام شد و در نهایت نیز روز 24 نتایج اولویت بندی تحویل خودروها اعلام می شود.
هدف از این طرح؛ عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید است.
نظرات
0