گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تفاهم‌نامه تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی هرمزگان امضا شد
تفاهم‌نامه تاسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی بین مدیران کل بنادر و دریانوردی و آموزش وپرورش هرمزگان امضا شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی ما بحث مهارت آموزی، هنرستان‌ها و مدارس تخصصی است، امروز یک تفاهم نامه با سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد تا هنرستان بنادر و دریانوردی در بندرعباس ایجاد شود.

 

وی افزود: کار ثبت نام هم در آموزش و پرورش در حال انجام است تا از اول مهرماه این هنرستان پذیرش دانش آموز داشته باشد، سازمان بنادر نیز ظرفیت‌های مهم خود از جمله شبیه سازها و ساختارهایی که این سازمان برای آموزش دریانوردان خود استفاده می‌کند در اختیار استان و هنرستان قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه ایجاد بستر مناسب جهت جذب نیروهای بومی در مشاغل دریایی را یکی از رویکردهای مهم سازمان بنادر در استان‌های ساحل برشمرد.

 

حسین عباس‌نژاد افزود: با تاسیس این هنرستان تخصصی هم راستا با توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندر در استان  ایجاد بستر آموزشی مناسب برای تحصیل علاقه‌مندان و البته اشتغال آنها در بنادر استان فراهم خواهد شد. 

 

به گفته وی؛ بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده فضای آموزشی با امکانات مطلوب از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان فراهم شده و تمامی امکانات موجود در مرکز آموزش این اداره کل نیز در خدمت این هنرستان تخصصی قرار خواهد گرفت.

 

عباس‌نژاد خاطر نشان کرد: وجود ۲ بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر در نزدیکی این هنرستان نیز زمینه حضور دانش آموزان برای بازدید میدانی و آشنایی با ادوات و تجهیزات دریایی و بندری را فراهم می‌کند تا علاوه بر کسب آموزش‌های تئوری به صورت عملیاتی و حضوری نیز از تجهیزات بازدید و تخصص لازم را در همان مکان و عملی بیاموزند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با حمایت استاندار هرمزگان و مجموعه آموزش و پرورش استان ضمن توسعه فضاهای آموزشی این هنرستان تخصصی در سال‌های زمینه حضور جمع بیشتری از علاقمندان به تحصیل در رشته‌  مرتبط با حوزه دریا و بندر گسترش یابد.

شناسه خبر : 11061
تاریخ : 1402/6/25 12:06:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/YNF2ww
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مهدی دوستی #تفاهم‌نامه #هنرستان #بنادر #دریانوردی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.