آخرین اخبار
تمجید AFC از ستاره تیم ملی فوتبال ایران به عنوان مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی ضمن تمجید از ستاره تیم ملی ایران قبل از جام ملت‌های آسیا از مهدی طارمی به عنوان مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا نام برد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در گزارشی به معرفی ستاره‌های فوتبال این قاره می‌پردازد که انتظار می‌رود در این تورنمنت بزرگ بدرخشند.

سایت کنفدراسیون نوشت: مهاجمان ایرانی تا مدت‌ها باید در سایه کسانی که پیش آن‌ها بوده‌اند، باقی بمانند. با این حال در طول ۸ سال گذشته، مهدی طارمی خودش را به‌عنوان یک ستاره اثبات کرده و به بزرگان فوتبال ایران ملحق شده است.

مهاجم پیشین پرسپولیس و الغرافه نه تنها یکی از بهترین‌های نسل خودش محسوب می‌شود، بلکه از او به‌عنوان از تواناترین مهاجمان فوتبال آسیا نیز نام برده می‌شود. آمار طارمی گویای همه چیز است؛ هیچ بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به اندازه طارمی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی نکرده است (۹ گل در ۲۴ مسابقه).

این بازیکن ۳۱ ساله یکی از باکیفیت‌ترین مهاجمان فوتبال اروپاست و گلزنی برای پورتو در رده داخلی و خارجی برای او به یک عادت تبدیل شده است. طارمی فوتبال خود را از تیم شهرش یعنی شاهین بوشهر آغاز کرد و سپس به ایرانجوان پیوست. جایی که گلزنی‌های او آغاز شد و پرسپولیس را در سال ۲۰۱۴ برای جذب خودش وادار کرد.

طارمی پس از زدن ۸ گل در فصل اول، به تیم ملی دعوت شد و در سه فصل بعدی به بازیکنی باکیفیت‌تر تبدیل شد. عملکردی که الغرافه را به جذب این بازیکن ۲۵ ساله تشویق کرد. طارمی ۱۸ ماه در قطر ماند و سپس به ریوآوه ملحق شد که توانست در این یک سال، ۲۱ گل در ۳۷ مسابقه به ثمر برساند؛ سپس پورتو برای جذب طارمی پا پیش گذاشت و با نهایی شدن این انتقال، طارمی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ به قهرمانی لیگ پرتغال و فصل گذشته به آقای گلی رقابت‌ها دست یافت.

این گلزنی‌ها برای تیم ملی ایران هم دنبال شد و طارمی طی ۷۴ بازی ملی، ۴۱ گل زد تا پس از علی دایی، کریم باقری و سردار آزمون به چهارمین گلزن تاریخ ایران تبدیل شود. طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ گلی به ثمر نرساند، اما دو بار در جام جهانی ۲۰۲۲ دروازه انگلیس را گشود.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به عنوان یک مهاجم مرکزی یا در نقش عمیق‌تر در پشت یک مهاجم نهفته است. از طرف دیگر، او همچنین می‌تواند به عنوان وینگر چپ به طرف دروازه رقیب هجوم بیاورد و انعطاف‌پذیری تاکتیکی قابل توجهی را برای تیمش فراهم کند.

 
شناسه خبر : 12861
تاریخ : 1402/9/21 06:31:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/MvKHSy
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #کنفدراسیون #فوتبال آسیا #تمجید #تیم ملی ایران #ستاره #جام #مهدی طارمی #فوتبال

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.