گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تکمیل سامانه تامین آب نخلستان‌های تنگستان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با استفاده از آب سد خاییز و تکمیل سد باهوش، آب مورد نیاز شبکه‌های آبیاری اهرم تنگستان در بالاترین ظرفیت ممکن تامین می‌شود.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی محمدی اظهار داشت: تنگستان یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت بالا در زمینه توسعه به ویژه با رویکرد‌های کشاورزی است.

وی افزود: صیادی و آبزی پروری در بخش ساحلی و کشاورزی و باغداری در بخش مرکزی، نشان دهنده ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان در حوزه کشاورزی می‌باشد.

محمدی گفت: در راستای فعال کردن این ظرفیت‌ها و ایجاد ارزش افزوده در حوزه کشاورزی، دو سد باهوش و خاییز در شهرستان تنگستان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: سد خاییز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی اجرا شده در شهرستان تنگستان است و طبق وعده‌های قبلی، آب این سد در ابتدای تابستان جاری به نخیلات اهرم رسید.

محمدی اظهار داشت: تکمیل سد باهوش در کنار بهره برداری از سد خاییز، آب مورد نیاز نخیلات شبکه آبیاری اهرم را در بالاترین سطح ممکن تامین خواهد کرد و فشار زیادی را از منابع آب زیرزمینی خواهد برداشت.

وی افزود: دشت اهرم از جمله دشت‌های ممنوعه استان است و تا پیش از رهاسازی سد آب از سد خاییز، تنها منبع آبیاری نخلستان‌های این منطقه محسوب می‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: تامین آب پایدار تنها یک حلقه از زنجیره ارزش در صنعت کشاورزی است و با تکمیل دیگر زیرساخت‌ها اعم از آبیاری مدرن، راه آهن، بسته بندی، سردخانه، فرآوری و صادرات این چرخه تکمیل و توسعه واقعی بخش کشاورزی تنگستان رقم خواهد خورد.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

 

شناسه خبر : 9651
تاریخ : 1402/4/27 09:07:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lnPjBE
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #استان بوشهر #آب منطقه‌ای #سد خاییز #سد باهوش #شبکه‌های آبیاری #تنگستان #اهرم

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.