گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جزئیات عفو رهبری به مناسبت ولادت رسول اکرم و امام جعفر صادق
عفو و تبدیل مجازات حدود ۳ هزار نفر از محکومان / تبدیل مجازات ۵۹ محکوم اعدامی به حبس /۱۴۰ محکوم زن و ۳۹ محکوم امنیتی عفو شدند

معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سوی رهبری که به مناسبت ولادت رسول اکرم و حضرت امام جعفر صادق  انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۸۸۷ نفر که شرایط استحقاق عفو و تخفیف مجازات را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

از مجموع ۲ هزار و ۸۸۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، ۱۱ نفر از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۱۳۱ نفر مربوط به محکومان سازمان تعزیرات حکومتی است.

از ۲ هزار و ۷۴۵ نفر محکومان محاکم عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌‎اند، هزار و ۲۹۱ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۵۹۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

۵۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با یک درجه تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

۷ نفر از افراد نیز شرایط اولیه عفو در کمیسیون مرکزی عفو را نداشتند که با درخواست رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری و در اجرای ماده ۲۰ آئین نامه عفو و بخشودگی مشمول عفو شدند.

در این مرحله ۱۴۰ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۴۰ نفر اتباع بیگانه، ۳۹ نفر محکومان امنیتی و ۶ نفر زیر ۱۸ سال هستند.
 

شناسه خبر : 17265
تاریخ : 1403/6/30 11:27:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ohRaBc
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.