گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
خدمت بیمه سلامت به بیش از ۴۵ میلیون نفر در کشور
مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: بیمه سلامت به عنوان بزرگترین بیمه کشور، جمعیتی حدود ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

دکتر محمد مهدی ناصحی بیان کرد: در بخش ناباروری خدمات خوبی در کشور صورت گرفته و پوشش مناسبی از سوی بیمه سلامت انجام شده است و برای بیماران صعب‌العلاج نیز هزینه‌های درمانی و دارو‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

او افزود: برای بیمه شدگانی که تحت پوشش هستند، خدمات در بخش‌های دولتی به صورت ۹۰ درصد در بخش بستری و ۷۰ درصد در بخش سرپایی در حال انجام است.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و تعدادشان هم محدود است می‌توانند با پرداخت حداقل مبلغ و تخفیف‌های ویژه‌ای که دولت در نظر گرفته است، تحت پوشش بیمه یک ساله قرار بگیرند. او با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت در حال توسعه است، ادامه داد: بسیاری از خدماتی که در بخش دولتی نیست، در بخش خصوصی در برنامه نظام سلامت پوشش داده شود.

به گفته ناصحی ، در بخش ناباروری هم خدمات خوبی در کشور صورت گرفته و پوشش مناسبی از سوی بیمه سلامت انجام شده است.

او ادامه داد: در حوزه ناباروری در بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها را با تعرفه دولتی پرداخت می‌کنیم و در بخش خصوصی هم ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیر دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: برای بیماران صعب العلاج (بیماران دیابتی، سرطانی، فشارخون بالا، بیماران قلبی و عروقی و ...) نیز یکی از اقدام‌های مهم دولت و مجلس شورای اسلامی برای کاهش پرداخت هزینه‌ها از جیب بیماران بود، که در این این زمینه سامانه‌ای تعریف شد و با نام نویسی و اعلام هزینه‌ها، در کمیته‌ای استانی بررسی و هزینه‌های درمانی و دارو‌ها پرداخت می‌شود.

او یادآور شد: همه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی و با ارائه کدملی انجام می‌شود و دفترچه‌های کاغذی درمان دیگر چاپ نمی‌شوند.

شناسه خبر : 5325
تاریخ : 1401/10/28 15:14:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/8MLrhA
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #دکتر محمد مهدی ناصحی #بیمه #سلامت #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.