گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دستمزد کارگران دوباره ۵۷ درصد بالا می‌رود؟
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار می‌گوید: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، افزایش حقوق‌ها که اتفاق می‌افتد، آثار آن را در تورم می‌بینیم.

اصغر آهنی‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال افزایش دوباره حقوق تا حد ۵۷ درصد وجود دارد؟ عنوان می‌کند: پارسال یک بحث بود و امسال هم یک بحث دیگر.

آهنی‌ها در واکنش به برخی اظهارات درباره تاثیر دستمزد ۵۷ درصدی روی تورم، تصریح می‌کند: ما دو دسته تورم داریم؛ یک تورمی که در اثر نقدینگی ایجاد می‌شود و یکی هم تورمی است که بر هزینه واحدها اعمال می‌شود.

وی متذکر می‌شود: وقتی هزینه واحدهای تولیدی افزایش پیدا می‌کند، به طور طبیعی قیمت‌ها هم با افزایش روبه‌رو می‌شود. ما با یک نوع کار روبه‌رو نیستیم. در برخی از شغل‌ها مثل نفت و گاز و پتروشیمی، امکان دارد سهم دستمزد ناچیز باشد و هر چقدر افزایش هزینه وجود داشته باشد، دستمزد روی قیمت نهایی اثرگذار نباشد. اما در مشاغل دیگر، سهم دستمزد در قیمت نهایی بالاست.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار یادآور می‌شود: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، این موضوع وجود دارد؛ یعنی وقتی افزایش حقوق‌ها اتفاق می‌افتد، آثار آن را در تورم می‌بینیم.

شناسه خبر : 6290
تاریخ : 1401/12/26 09:07:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pSyyZJ
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #دستمزد #کارگران #کارفرمایان #افزایش حقوق‌ #نشریه دریاکنار

نظرات

4
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • بندری
    1 سال قبل

    ماکه با ۱۴سال بازنشسته شدیم و۲۳۰۰ میگیریم با۶۲ سال سن دیگر توان کار مجدد نداریم تامین اجتماعی ودولت جناب رئیسی فکری بحال ما کرده سربازدارم مستاجرم و۲۵۰۰ کرایه خانه آیا کسی ازدولت می‌تواند یک روز زندگی خود را بچرخاندپول یک خرید دو پلاستیک میوه آقایان نمیشودو،،،،،،،،،

  • فرامرزی
    1 سال قبل

    ایاکسی ازاقایون میتواتتدباحقوق،مازندبمانندماه اولی صدرصدازکشنگی میمرندمامرده متحرکیم به خدا۲۰درصدهم شداضافه حقوق مسخره است

  • فرامرزی
    1 سال قبل

    من با۳بچه وپول اب کاز برق پول سرویس چطوربا۱۳تومان زندگی کنم بی انصافها ارزوی لباس نومونده به دلم خداازتان نگزره

  • فرامرز
    1 سال قبل

    ایاکسی ازدولت مردهامیدونه برنج کیسه چنداین مملکدبیصاحت که حرلحظه جنس گرون میشه وکسی نیست جواب بده دیگرچکاریایدبکنیم مااگرماهی ۷۰میلیون بگیریم بزورزندگی میگنیم گوشت کیلویی ۴۲۰تومان