گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
دیدار سرپرست واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر
سرپرست واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر یکشنبه ششم آذرماه 1401 با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر؛ آیت الله صفایی بوشهری در دیدار سرپرست و مسئولین واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه علم منشاء پیشرفت است، اظهار کرد: تمدن بالاترین سطح پیشرفت مادی و معنوی جامعه اسلامی است و جهت رسیدن به آن نباید از هیچ کوششی دریغ شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و کارآفرینی، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا همچون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در زمینه کار و کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار، دانشگاه های فنی و حرفه ای می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی گفت: علم و پژوهش، جایگاه ویژه ای در طراحی و پیشرفت تمدن اسلامی دارد و دانشگاه ها به این ارکان مهم در تحقق پیشرفت و تعالی باید توجه داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی، افزود: دانشکده های فنی و حرفه ای باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنند و کتب مرجع در رشته های گوناگون نوشته و به دنیا ارائه شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در راستای ایجاد جنبش نرم افزاری گام های موثری در محیط های دانشگاهی با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری برداشته شده است، یادآور شد: اگر دانشگاه ها و دانشگاه فنی و حرفه ای موفق به جریان سازی در این زمینه شود، قطعاً شاهد رشد و بالندگی همه جانبه کشور خواهیم بود.

احسان بهمیاری سرپرست واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: تفکر بسیجی و روحیه جهادی در دانشگاه فنی و حرفه ای رمز پیشرفت است.

وی تنها راه استمرار پیشرفت کشور و نجات آن از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را تسری فرهنگ و روحیه بسیج در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها و علی الخصوص دانشگاه ها دانست و گفت: تاریخ نشان می‌دهد در هر جا پیشرفت و دستاوردی حاصل شد، ناشی از روحیه و تفکر بسیجی و جهادی بوده است و در هر جایی که احیاناً کاستی و یا عقب‌ماندگی صورت گرفت، به‌دلیل فاصله گرفتن و دوری از منطق، تفکر و روحیه بسیجی بوده است.

بهمیاری خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه فنی و حرفه ای استان ضمن رصد صنایع مختلف دریایی، نفت و گاز در استان به دنبال این هستیم که در حوزه‌ تربیت نیروی کارآمد و تکنسین‌های متخصص مورد نیاز صنعت و بازار کار و تربیت کارآفرین موفقیت‌هایی را کسب کنیم و به اهداف فوق که دو رسالت مهم دانشگاه فنی و حرفه ای است، بیش از پیش دست پیدا کنیم.

بهمیاری سرپرست واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر گفت: در کنار فعالیت های آموزشی از مسائل فرهنگی غافل نیستیم.

وی افزود: با توجه به فلسفه وجودی دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش های عملی و تربیت تکنسین متخصص مورد نیاز صنعت و بازار کار، همواره تلاش داشته ایم به بهترین شکل ممکن در جهت عمل به جهاد تبیین گام برداریم که طبیعی است که مسائل فرهنگی به عنوان یک ضرورت مد نظر باشد.

زهرا حاجیانی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهرگفت: دانشگاه فنی و حرفه ای نقش ارزشمندی در تربیت نیروهای ماهر و کاردان داشته است.

وی افزود: ماهیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای است که مهارت لازم برای اشتغال را در دانشجو به وجود می‌آورد. با توجه به نوع آموزش و ماهیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای که ۷۰ درصد عملی و ۳۰ درصد تئوری است، این توانمندی را در فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کند تا پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شوند. البته بسیاری از این فارغ‌التحصیلان نیز پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارآفرین به اشتغال می‌پردازند.

شناسه خبر : 4274
تاریخ : 1401/9/7 17:35:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Og0ePz
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #دیدار #سرپرست #آیت الله صفایی بوشهری #زهرا حاجیانی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.