گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
🎥 رادیو دریاکنار (موضوع: گپ و گفت با جوان ترین بازنشسته پایگاه نیروی دریایی بوشهر از زبان محسن ایزدپناه (ناوبان دوم عرشه))
با مجری گری: سرکار خانم سعاد نصاری
 
 
 

گفتگوی رادیویی با محسن ایزدپناه ناوبان دوم عرشه (جوانترین بازنشسته نیروی دریایی ارتش)

 

به نام خداوند بخشنده و مهربان       کزو ماندگار است زمین و زمان

که با نام او راست گشت آسمان       که با عشق او شد جهان بی کران

 

نگارش مصاحبه: جلیل آقا محمدی

مصاحبه: سعاد نصاری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با تقدیم سلام، ادب و احترام محضر یکایک شما شنوندگان عزیز رادیو دریا کنار.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور چون نگینی درخشنده بر عرشه کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است و کارکنان غیور آن ذخیرهای ارزشمند ارتش هستند که همواره بایستی مورد تحسین واقع گردند امروز مفتخریم در محضر ناوبان دوم عرشه محسن ایزد پناه جوانترین بازنشسته پایگاه نیروی دریایی ارتش باشیم.

جناب ایزد پناه ضمن خداقوت و سپاس برای سالها تلاش و کوشش ارزنده شما در عرصه پاسداری از مرزهای  دریایی در خدمت شما هستیم.

به نام خدا

بنده هم عرض سلام و خداقوت دارم خدمت شما و همه همکاران و شنوندگان عزیز رادیو دریا کنار.

 

  1. مختصری درمورد خود و فعالیتون در نیروی دریایی ارائه بفرمایید.

بنده ناوبان دوم عرشه محسن ایزد پناه متولد یکم شهریور ماه 1363 در شهرستان دشتستان می باشم.

سال 1381 پس از دریافت دیپلم به استخدام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدم و پس از دو سال تحصیل در آموزشگاه تخصص های دریایی شهر رشت در سال 1383 به عنوان نفر ممتاز آن دوره فارغ‌التحصیل شدم و به منطقه دوم دریایی بوشهر منتقل گردیم.

از بدو ورود به بوشهر به ناوتیپ منطقه دوم منتقل و در واحد های شناور و ناوگان نیروی دریایی مشغول به خدمت شدم. دوازده سال روی ناوها خدمت  کردم و 1500 روز دریانوردی داخلی و خارجی در پرونده بنده هست.

 بعد از دوازده سال بنابه نیازی که وجود داشت بنده به ستاد ناوتیپ منتقل شدم و تقریبا سه یا چهار سال هم ناوتیپ خدمت کردم و این اواخر به مدت سه سال در دفتر فرماندهی بودم.

 

  1. جوانترین بازنشسته نیروی دریایی بودن چه حسی دارد؟

بنده تقریبا 22 سال خدمت کردم. زندگی ما متشکل از دوران هایی است از زمانی که متولد می شویم و تا وقتی که زندگی پایان می پذیرد هر کدام یک دوران خاصی هست و بازنشستگی هم یکی از آن دوران ها است که می شود پایان دوران کاری و شروع و آغاز یک دوران جدید. دوران بازنشستگی چون بخشی از زندگیتون را پشت سر گذاشته اید و حالا یک دوره جدیدی رو شروع کردید این برای شخص من هم حس خوبی دارد و هم حس ناخوشایند دارد ناخوشایندی از این باب است که ما داخل یک خانواده ای بودیم به نام خانواده نیروهای مسلح خانواده نیروی دریایی هر روز کنار یکدیگر بودیم، هر روز اول صبح به محل کار می رفتیم و تا ساعت اداری و گاها در ماموریت ها یکی دو ماه باهم و به عنوان یک خانواده بودیم با همکاران دور هم بودیم  در سختی و مشکلات همدیگر را تحمل می کردیم و الان می خواهی از آن خانواده جدا شوی، حس جدا شدن برای هرکسی ناخوشایند است.

 به هر حال نیروی دریایی هم خانواده ما بوده و حال که جدا می شویم حس خوبی ندارد اما به هر حال دوران جدیدی است و باید دوران جدید شروع شود چه 22 سال خدمت و چه 30 سال فرقی نمی کند.

 این دوران شروع شده تا ببینیم ان شاء الله به کجا ختم می شود.

 

  1. جناب ایزدپناه سخن شما با متقاضیان استخدام در نیروی دریایی چیست؟

توصیه من به کسانی که می خواهند به عضویت نیروهای مسلح و الخصوص نیروی دریایی در بیایند این است که نباید نظامی گری را  به یک شغل درآمدزا بنگرند باید به این کار علاقمند بود تا بتوانی خدمت خالصانه انجام دهی، طوری نیست که صرف مسائل اقتصادی باشد اگر اینگونه شد انسان کم می آورد. حتما باید عاشق و علاقه مند بود به این رشته تا بتوانی مشقت‌ها، کمبودها و هر چیزی که بر سر راهت قرار می گیرد را با سربلندی پشت سر بگذاری ولی اگر صرفا مسائل اقتصادی باشد البته مسائل اقتصادی هم هست نه اینکه نباشد ولی نظامی گری سختی های خودش را دارد پس حتما باید عاشق باشی تا بتوانی تداوم داشته باشی و تا آخر حرکت کنی.

 

  1. الگوی شما در نیروی دریایی چه کسی بود؟

الگوی همه در اصل شهدای ما هستند که خالصانه از تمام هستی شان برای پایداری این مرز و بوم گذشتند و ما باید قدران این عزیزان باشیم

نگذاریم راهشان و نامشان فراموش شود به هر حال این عزیزان از جانشان گذشتند تا پاسداری کنند از این مرز و بوم و ماهم باید همیشه ادامه دهنده راهشان باشیم. در طول خدمتی که من داشتم دوستان و عزیزانی بودند که به عنوان پیشکسوت در کنار ما بودند و ما از این بزرگواران خیلی چیزها یادگرفتیم، کار و معرفت یاد گرفتیم.

دوستانی از بدو ورود ما بودند در ناوتیپ و ناوچه‌ها و ما توانستیم کسب تجربه کنیم و من اسامی برخی که بیشتر در ارتباط بودم  جناب ناوسروان شنبدی امین اشرفی که بسیار ماموریت باهم رفتیم و دریادار جناب نصیری که الان هم ایشان عهده دار فرماندهی پایگاه دریایی هستند بنده از اوایل خدمت کنار ایشان کسب تجربه کردم و این اواخر هم که ایشان فرمانده پایگاه شدند خدمت ایشان بودم که تجربه های زیادی هم در زندگی شخصی و نظامی از ایشان کسب کردم. با این که ایشان فرمانده بنده بودند دوست و رفیق هم بودیم که از محضر ایشان تشکر می کنم.

آرزوی سلامتی داریم برای چهره‌ای ماندگار ارتش.

 

  1. می شنویم سخن پایانی شما با اهالی عزیز بوشهر.

در خصوص همشهریان عزیز بنده در ابتدا آرزوی سلامتی وصحت دارم برای همه عزيزان. بوشهر یک شهر آرام و خوبی است، که همه همکاران که از سایر  شهرها آمده بودند و در نیروی دریایی بوشهر خدمت می کردند بوشهر را یک شهر خوب توصیف می کردند و می گفتند خاکش یک گیرایی خاصی دارد. که انسان احساس غربت نمی کند و این فقط به خاطر معرفت مردمان این شهر بوده است.

 مردم بوشهر همیشه به نیروهای مسلح و نیروی دریایی یک احترام ویژه ای قائل بودند و نیروی دریایی یک نماد بوده برای بوشهر به گونه ای که از قدیم مدل ناوچه نیروی دریایی در میدان ورودی شهر به عنوان نماد نصب شده بود  که بعدا تبدیل به پل شد و سپس در میدان باغ زهرا قرار گرفت که آنجا نیز برابر نیاز پل احداث گردید در کل نماد این شهر همیشه ناوچه نیروی دریایی بوده است.

در پایان آرزوی سلامتی دارم برای همه و امیدوارم در همه مراحل زندگی شاد و پیروز باشند.

تشکر می کنم از شما جناب آقای ایزدپناه از وقتی که در اختیار ما گذاشتید که در خدمت شما باشیم

من هم از شما و همه دست اندرکاران رادیو دریا کنار تشکر می کنم

برای حضرتعالی آرزوی تندرستی و موفقیت در آینده پیشرو داریم.

 

و سپاس از همراهی همیشگی شما خوبان

مانا باشید به مهر و مهربانی

 

 
شناسه خبر : 12492
تاریخ : 1402/8/29 08:14:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pEJOlm
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رادیو دریاکنار #محسن ایزدپناه #جوان ترین بازنشسته #پایگاه دریایی بوشهر #سعاد نصاری #ناوبان دوم عرشه

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.