آخرین اخبار
رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
فروشندگان خدمات و کالاهای تک نرخ و کسانی که سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته و از صدور صورتحساب معاف هستند تا پایان ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌ و درگاه آنها به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی: بر اساس قانون تسهیل، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. کسانی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

هراتی ادامه داد: بانک مرکزی به موجب قانون تسهیل، فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به فروشندگان با نرخ مالیات و خدمات ثابت گفت: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفا کالا یا خدمات تک نرخی (با نرخ مالیات بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند

شناسه خبر : 14193
تاریخ : 1402/12/7 11:34:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Ied5Xg
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سازمان امور مالیاتی #دستگاه‌های کارتخوان #فروشندگان #خدمات #کالاهای تک نرخ #صورتحساب الکترونیکی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.