آخرین اخبار
روابط اقتصادی این استان با کشور دوست و همسایه قطر توسعه می‌یابد
استاندار بوشهر با بیان اینکه سطح روابط تجاری و اقتصادی بوشهر و قطر توسعه می‌یابد گفت: در این راستا طرح‌های مهمی برای پشتیبانی قطر در مسابقات جام جهانی اجرا می‌شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر،  احمد محمدی‌زاده در آیین افتتاح مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر با مشارکت سرمایه‌گذار قطری با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی با کشور قطر یکی از سیاست‌های مهم دولت و استان بوشهر است اظهار داشت: دنبال توسعه روابط اقتصادی همانند روابط سیاسی و امنیتی با کشور دوست، همسایه و برادر قطر هستیم.

وی افتتاح مرکز قرنطینه دامپزشکی در بوشهر را در راستای همکاری با کشور قطر دانست و بیان کرد: در این ایستگاه دام‌های ایرانی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و دام‌های دیگر از دیگر نقاط دنیا در این ایستگاه نگهداری و قرنطینه و سپس صادر می‌شود.

استاندار بوشهر با اینکه این ایستگاه برادران قطری انجام داده‌اند خاطر نشان کرد: این طرح به‌عنوان اقدام اول اجرا شده و قرار است در تکمیل آن یک کشتارگاه صنعتی بزرگ و صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز ایجاد شود.

محمدی‌زاده عرضه دام به داخل و خارج از کشور را از اهداف راه‌اندازی مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر دانست و تصریح کرد: استان بوشهر به‌عنوان وارد کننده دام و صادر کنندگان گوشت قرمز می‌شود که در این راستا جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان بوشهر با سرمایه‌گذار قطری در اجرا زیرساخت‌های لازم همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به کشور قطر تفاهم‌نامه‌های گوناگون برای ارتقا سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و قطر منعقد شد افزود: در سفر رئیس جمهور به قطر، ایران به‌عنوان پشتیبانی این کشور در مسابقات جام جهانی تعیین شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر می‌تواند در پشتیبانی‌ مواد پروتئینی مورد نیاز برای مسابقات جام جهانی قطر موثر باشد خاطر نشان کرد: البته در مورد خطوط پروازی و فعالیت فرودگاهی، اسکان مسافر و دیگر طرح‌ها زیرساخت‌هایی در بوشهر و کیش آماده می‌شود تا در جام جهانی به کشور قطر کمک و پشتیبانی کند.

بر اساس پروتکل‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین ایران و قطر، طرح‌های مهمی در ایران اجرا می‌شود

سرمایه‌گذار قطری نیز اهمیت اجرا مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس پروتکل‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین ایران و قطر، طرح‌های مهمی در ایران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بوشهر به‌عنوان مرکز قرنطینه دامپزشکی انتخاب شده است خاطر نشان کرد: زمین و محل اجرا این قرنطینه در بوشهر مطلوب و مناسب است و استانداردهای بهداشت جهانی مورد توجه قرار دارد.

سرمایه‌گذار قطری مقابله با بیماری دام را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در قرنطینه دام بوشهر تلاش می‌شود بیماری‌ها مهار و کنترل شود و در این زمینه سلامت دام‌ها حائز اهمیت است.

 

شناسه خبر : 1561
تاریخ : 1400/12/12 07:54:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/YspYZE
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #استاندار بوشهر #روابط تجاری و اقتصادی #احمد محمدی زاده #قطر #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.