آخرین اخبار
جوابیه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم درخصوص خبر "چه کسی باید پاسخگوی مشکلات درمانی امام سجاد ریز باشد"
پیرو درج مطلبی با عنوان “ چه کسی باید پاسخگوی مشکلات درمانی امام سجاد ریز باشد رئیس شبکه بهداشت جم یا رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر “ در سایت خبری دریاکنار، این جوابیه از سوی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خدمتتان ارسال می گردد. مقتضی است بر حسب قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عینا در سایت خبری درج شود ...

مدیر مسئول محترم سایت خبری دریاکنار 

باسلام و احترام؛

 

بند یک: پانسیون جدید پزشکان مرکز با هدف ماندگاری و رضایت تیم سلامت و پس از انتخاب پیمانکار در هفته دولت امسال کلنگ زنی شد و با توجه به اینکه ساختمان قدیمی پانسیون نیازمند اخذ مجوز تخریب از مسکن و شهرسازی استان بود، این امر انجام شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

بند دوم: ساختمان پایگاه اورژانس شهر ریز با ظرفیت خیرین و با محوریت شورا و شهرداری ریز کلنگ زنی شد و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تنها به عنوان ناظر در این پروژه قرار دارد و مقرر شد کلیه هزینه های ساخت و احداث آن و تامین آمبولانس بر عهده خیر معرفی شده از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ریز باشد.

 

ضمنا این پایگاه در سطح بندی اورژانس کشور نبوده و فاقد چارت سازمانی می باشد و مجموعه مدیریتی دانشگاه در تلاش است تا زمان تکمیل ساختمان از سوی خیر، نیروی مورد نیاز این پایگاه نیز تامین شود.

 

بند سوم: بنا بر اصل 44 قانون اساسی و با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت، نزدیک به دو دهه می باشد که کلیه خدمات دارویی در مراکز خدمات جامع سلامت به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

با توجه به شرایط خاص منطقه و جمعیت تحت پوشش بخش ریز، متقاضی دریافت خدمات در شیفت شب پایین بوده و برای بخش خصوصی استقرار نیرو و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی مقرون به صرفه نمی باشد و این در حالی است که داروخانه واقع در بخش ریز تا ساعت 21 فعال بوده و پس از آن نیز کلیه داروهای اورژانسی و ضروری در قفسه دارویی و ترالی مرکز امام سجاد (ع) ریز موجود می باشد.

 

همچنین در صورت ورود بخش خصوصی در جهت راه اندازی داروخانه شبانه روزی در بخش ریز، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اسرع وقت مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

 

بند چهارم: متاسفانه آمبولانس مرکز ریز در سال گذشته در انجام ماموریت دچار سانحه شد و به دلیل شدت تصادف و هزینه های بالای تعمیر آن (بالغ بر 500 میلیون تومان)، پرونده وارد چرخه قضایی شد تا خسارت وارد شده از دو مقصر اصلی دریافت شود.

 

با توجه به طولانی شدن روند پرونده قضایی، در ماه اخیر رای قطعی دادگاه مبنی بر تعیین میزان خسارت صادر و یکی از مقصرین بخشی از هزینه های تعمیر را پرداخت کرده و به دلیل فوت شدن مقصر دیگر حادثه، پرونده وی در اجرای احکام دادگستری شهرستان جم در حال پیگیری می باشد.

 

لازم به ذکر است که با توجه به نوع آمبولانس مرکز ریز، تامین قطعه و تعمیر آن زمان بر می باشد و هم اکنون آمبولانس در دست تعمیر می باشد.

 

در این مدت یکساله نیز آمبولانس جایگزین از پالایشگاه فجر جم در مرکز مستقر شد و خدمات بدون وقفه به همشریان عزیز بخش ریز ارائه می شود و مشکلی جهت انتقال بیمار وجود ندارد.

 

 بند پنج: به دلیل انصراف یکی از پرستاران بومی بخش از ادامه خدمت در مرکز ریز و با توجه به نیازسنجی انجام شده، مجوز جذب یک نفر بهیار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر شده و پس از مراحل استخدام و گزینش جذب خواهد شد.

 

بند شش: کلیه تجهیزات پزشکی نیازمند سرویس های دوره ای و تعمیرات احتمالی می باشد و مرکز ریز نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در ماه گذشته یونیت مرکز ریز دچار مشکل شد که در اسرع وقت تعمیر و در حال حاضر فعال و به مردم خدمات ارائه می شود و پیگیری های لازم جهت خرید یک یونیت دندانپزشکی جدید برای این مرکز در دستور کار دارد.

 

بند هفت: مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد(ع) ریز دارای دو خودرو استیجاری و دولتی است و کلیه خدمات مرکز توسط این دو خودرو انجام می شود و در موقع نیاز به فعالیت در روستاهای صعب العبور، وانت کاپرا شبکه در اختیار مرکز قرار می گیرد.

 

همچنین مرکز ریز از معدود مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان می باشد که دارای دو خودرو می باشد.

 

روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان جم

 

 

شناسه خبر : 11447
تاریخ : 1402/7/10 19:21:57
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7QjDeh
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جوابیه #علوم پزشکی #قانون مطبوعات #شهر ریز #جم #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.