آخرین اخبار
روسیه به وزارت دفاع لهستان هشدار داد
روسیه اعلام کرد که برنامه‌های لهستان به منظور استقرار تانک در نزدیکی مرز بلاروس، تنها به تشدید تنش‌ها منجر خواهد شد

روسیه اعلام کرد که برنامه‌های لهستان به منظور استقرار تانک در نزدیکی مرز بلاروس، تنها به تشدید تنش‌ها منجر خواهد شد

 

 

 

 

به گزارش دریاکنار: مسکو در واکنش به ادعای مقامات لهستان مبنی بر تصمیم این کشور برای استقرار تانک در نزدیکی مرز بلاروس، هشدار داد که این اقدام صرفاً به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود.

 

آندری دودا، رییس جمهور لهستان ماه سپتامبر مدعی شد که این کشور در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی ناشی از جنگ جاری در کشور همسایه‌اش یعنی اوکراین، قصد دارد تا سال آینده، بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی ورشو را در بخش دفاعی هزینه کند.

 

رییس جمهور این کشور عضو ناتو همچنین در افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایشگاه تجهیزات نظامی لهستان در سال جاری، از تخصیص ۳۳ میلیارد دلار در حوزه دفاعی این کشور خبر داد.

 

دودا دراین‌باره گفته بود: زمانی که خطری نوظهور را ورای مرز شرقی خودمان مشاهده می‌کنیم، به خوبی می‌دانیم، در واقع تاریخ و تجربه به ما آموخته است که حصول اطمینان از لهستانی آزاد، مستقل و همچنین امنیت شهروندان‌مان، به هر بهایی ارزشمند است.

 

ماریوس بلاشاک، وزیر دفاع لهستان روز شنبه از برنامه این کشور برای اعزام یک گردان جدید تانک به شهر «شمیاچه» در نزدیکی مرز لهستان، خبر داد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات گفت: این اقدام بدون‌شک چیزی جز گامی دیگر در راستای تشدید تنش‌ها نیست.

 

 

 

 

شناسه خبر : 12443
تاریخ : 1402/8/25 13:59:54
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/cXT1mh
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #وزرات خارجه روسیه #جنگ روسیه و اوکراین #وزارت دفاع لهستان #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.