آخرین اخبار
سوئیس، میزبان یورو ۲۰۲۵بانوان
با اعلام یوفا سوئیس با پشت سر گذاشتن فرانسه، لهستان و پیشنهاد مشترک کشورهای اسکاندیناوی به عنوان میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۵ بانوان انتخاب شد.

در جلسه کمیته اجرایی یوفا که در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد، اعضای این کمیته میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۵ زنان را انتخاب کرده و سوئیس را به عنوان میزبان تورنمنت معرفی کردند.

دوره قبلی این رقابت‌ها سال ۲۰۲۲ به میزبانی انگلیس برگزار شد و انگلیس در فینال رقابت‌ها که در ورزشگاه ومبلی برگزار شد، با شکست دادن آلمان به قهرمانی رسید و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در رقابت‌های ۲۰۲۵ حضور خواهد یافت. بر خلاف رقابت‌های مردان، یوروی زنان تنها با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود.

در پیشنهاد سوئیس برای میزبانی این تورنمنت ۹ شهر به عنوان شهرهای میزبان به یوفا معرفی شده‌اند. رقابت‌های یورو ۲۰۲۵ در شهرهای بازل، برن، ژنو، زوریخ، سنت‌گالن، لوسرن، سیون، لوزان و تون برگزار خواهد شد.

فینال رقابت‌ها در استادیوم سنت ژاکوب در شهر بازل برگزار می‌شود که بزرگترین ورزشگاه این کشور است. رقابت‌های انتخابی یورو۲۰۲۵ زنان از فوریه ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پیش از آن یوفا برای اولین بار لیگ ملت‌های یوفای زنان را برگزار می‌کند. تنها تیمی که بدون شرکت در رقابت‌های انتخابی به صورت اتوماتیک به این تورنمنت صعود می‌کند سوئیس میزبان است و بقیه تیم‌ها، حتی انگلیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، باید در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند.

شناسه خبر : 6729
تاریخ : 1402/1/16 10:23:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/82oc1I
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #سوئیس #لهستان #رقابت‌های یورو ۲۰۲۵ #بانوان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.