آخرین اخبار
صدور مجوز سفر لنج‌های تجاری سنتی استان بوشهر
استاندار بوشهر گفت: مجوز سفر دوم لنج‌های تجاری سنتی استان از اول بهمن برای واردات کالا همراه ملوان صادر شد. احمد محمدی‌زاده با اشاره به نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا با حضور استانداران به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر را تجارت دریایی دانست و گفت: بازار‌های تجاری و ملوانی در نقاط مختلف استان بوشهر ظرفیت مهمی در عرصه‌های تامین مایحتاج کالا‌های اساسی و توسعه گردشگری را فراهم کرده است.

وی از ظرفیت‌های مهم فعالیت لنج‌های تجاری را انتقال کالا‌های ته‌لنجی و همراه ملوان به بنادر دانست و افزود: در این راستا به لنج‌های سنتی تجاری در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر اجازه داده شده که برخی کالا‌های مورد نیاز مردم را وارد کنند.

 

استاندار بوشهر از تمدید مجوز سفر اول لنج‌های سنتی تجاری استان بوشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: در نشست یاد شده مجوز صدور سفر دوم لنج‌های تجاری و باری استان برای واردات کالا ته‌لنجی صادر شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس مجوز سفر اول لنج‌ها تا پایان امسال تمدید شد و در سفر دوم لنج‌ها می‌توانند از اول بهمن تا پایان خرداد سال آینده به کشور‌های هدف برای واردات کالا‌های ته لنجی سفر کنند.

 

محمدی‌زاده تامین معاش خانوار‌ها و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان را از ظرفیت‌های مهم سفر شناور‌های سنتی تجاری و واردات کالای همراه ملوان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از مردم ساحل‌نشین استان از طریق تجارت دریایی امرار معاش می‌کنند، گفت: سفر لنج‌های تجاری سنتی به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای واردات کالا‌های ته‌لنجی نقش مهمی در بهبود معیشت ملوانان و مردم ساحل‌نشین و تامین معیشت آنان دارد.

شناسه خبر : 5326
تاریخ : 1401/10/28 15:20:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/57iX8i
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #احمد محمدی زاده #لنج های تجاری #مجوز #سفر #نشریه دریاکنار

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • امیر
    1 سال قبل

    جناب استاندار محترم وقتی که شما مجوز ته لنجی صادر می‌کنید و کالای ته لنجی وقتی از لنج پیاده شد و با خودروی وانت و سواری بارگیری شد چرا شما داخل استان همان باری که مجوز صادر کردی پیاده شده خودروی مردم که میخواهند لقمه نانی برای خانواده خود تأمین کنند توقیف میکنید هم بار را مصادره میکنید هم خودرو توقیف می‌شود هم راننده خودرو چندین برابر باید جریمه بشود و زندگیش نابود شود .اگر این بار قاچاق نیست پس چرا داخل خود استان بوشهر امکان جابجایی کالا ممنوع است با وجود اینکه جابجایی کالا داخل مناطق مرزی داخل همان استان نباید منع قانونی داشته باشد خواهشاً موضوع را پیگیری فرمایید.الان تعزیرات یک پژو خالی که طرف از مجبوری بهاش تره بار میفروشه ۱۵ملیون جریمه می‌کنه..شما اگه استاندار مردم هستید خبر از این ماجرا هم دارید