گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
صمت به سمت تخصصی تر شدن می رود
به گزارش سارا طاهری از دریاکنار - دکتر حسینی؛ رئیس سازمان صمت (صنعت، معدن و تجارت) در خصوص ساختار جدیدی که در این سازمان شکل گرفته است توضیحاتی داد و گفت: قانون انتزاع ما را به سمت تخصصی تر شدن می برد؛ طبق ماده ی یک قانون انتزاع «کلیه ی اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می شود.

وی در ادامه افزود: بخشی از همکاران این مجموعه به جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها منتقل شده اند؛ هم چنین طبق تفاهم نامه ای که با بسیج صورت گرفت حدود ۲۵۰ نفر از عزیزان بسیجی آموزش دیده اند و حدود ۷۰ درصد آن ها در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته اند تا در خدمت تنظیم بازار باشند.

دکتر حسینی هم چنین در این نشست به سامانه ی جامع تجارت یا همان سامانه ی ثبت سفارش کالا اشاره کرد و گفت: در این سامانه کلیه ی کالاها از مبدأ تولید تا حلقه ی آخر در این سامانه ثبت می شوند. 

ایشان در خصوص درج قیمت تمام شده بر روی کالاها خاطر نشان کرد؛ هر واحد تولیدی بسته به زمان بندی اعلام شده موظف است؛ 
*اولا*: قیمت تمام شده ی محصول خود را درج کند، 
*دوما*: اگر کالایی مشمول ارزش افزوده است درج شود، همچنین کالاهایی که مشمول مالیات بوده اند باید عبارت (*مالیات بر ارزش افزوده*) و چنانچه معاف از مالیات بوده اند عبارت (*معاف از مالیات*) را بر روی کالای خود درج نمایند.

دکتر حسینی در خصوص این که هم اکنون سه گروه کالایی شامل محصولات سلولزی، لوازم خانگی و لوازم یدکی، مکلف به درج قیمت تمام شده بر روی محصول هستند اشاره کرد و گفت: انتظار می رود با واقعی تر شدن قیمت های تولید، قیمت مصرف کننده تقلیل یابد.
وی در خصوص سوال خبرنگاران مبنی بر این که چند درصد واحدهای تولیدی در استان فعال هستند گفت: طبق هدف گذاری دولت جدید؛ ۲۱ واحد غیرفعال، چه در شهرک و چه خارج از شهرک فعال سازی شده اند و امیدواریم تا پایان سال، تعداد بیشتری به چرخه ی تولید بازگردند. 
هم چنین ۱۴ معدن غیرفعال با توجه به مزایده ها و فرصت ها فعال شده اند.

ایشان توضیحاتی نیز در خصوص سامانه ی ۱۲۴ ارائه دادند و گفتند: 
پیش از این، سامانه ۱۲۴ صرفا جهت بازرسی بوده اما هم اکنون درگاه ورودی سازمان خواهد شد؛ به این صورت که کلیه ی درخواست ها به صورت سیستمی ثبت خواهند شد.

شناسه خبر : 1249
تاریخ : 1400/10/27 14:39:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/AftXLn
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.