گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یاقت
تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی با هدف افزایش سطح در دسترس بودن و ارتقاء قابلیت اطمینان واحدهای تولیدی گاز برای زمستان 1402 پایان یافت.

به گزارش دریاکنار و نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسین باغبان مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی در این باره گفت: عملیات تعمیرات اساسی یک اقدام پیشگیرانه به منظور افزایش سطح در دسترس بودن و ارتقاء قابلیت اطمینان واحدهای تولید گاز و همسو با تولید حداکثری و پایدار انجام می شود.

باغبان اجرای اصولی تعمیرات اساسی را در بلند مدت با اهمیت برشمرد و یادآور شد: انجام به موقع تعمیرات اساسی موجب کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش تعمیرات اضطراری تجهیزات و واحدها و افزایش طول عمر آنان، کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی و افزایش راندمان فرایندها می شود.

وی با اشاره به واحدهایی که در آن‌ها تعمیرات اساسی صورت گرفته است، افزود: تعمیرات اساسی در تمامی واحدهای پالایشگاهی از جمله ردیف های گازی، واحد تثبیت میعانات گازی، واحد گوگردزدایی و ... با ضوابط کامل ایمنی و فنی انجام شده است که به همین منظور در یک بازه 13 روزه، با انجام 1480 دستورکار تعمیراتی در این واحدها، این تعمیرات خاتمه یافت.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی افزود: واحد آب، برق و بخار نیز مهم‌ترین واحدی بوده است که کار تعمیرات اساسی با نهایت سرعت و البته دقت در آن به اتمام رسیده است.

مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به ضرورت حمایت از قطعات ایرانی و تولید داخل گفت: در این تعمیرات اساسی، 51 تجهیز بزرگ به درخواست واحدهای فرآیندی و بازرسی فنی، دمونتاژ، تمیزکاری و مورد بازرسی فنی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین 11 مورد تعویض خط لوله، 48 درخواست تعویض پیچ و مهره فرسوده و 280 شیر اعم از شیرهای دستی و کنترلی، تعویض و تعمیر شده اند و کالیبراسیون 57 عدد شیر ایمنی نیز به صورت کامل انجام شده است که استفاده از قطعات ایرانی و حمایت از تولید داخل در تمامی موارد در دستور کار بوده است.

مدیرپالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به حجم کار صورت گرفته گفت: در این بازه تعمیرات اساسی بالغ بر 87 هزار نفر ساعت کار برنامه ریزی، و اجرا شده است که بیش از ۲۶۰۰ مجوز کار نیز صادر و به ثبت رسیده است.

پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، با تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، 350 تن گوگرد و 58 هزار بشکه میعانات گازی در روز، رکورد دار تولید در بین پالایشگاه های دوفازی ست که هم اکنون جهت ایفای نقش حیاتی و بااهمیت خود به مدار تولید پایدار و حداکثری بازگشته است.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

شناسه خبر : 11108
تاریخ : 1402/6/27 06:41:21
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/t95bhZ
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #پالایشگاه دوم #پارس جنوبی #مجتمع گاز #واحدهای تولیدی #تعمیرات

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.