آخرین اخبار
مثلت خطر را هنگام خرابی خودرو جدی بگیرید
اگر راننده‌ای هنگام وقوع حادثه از مثلث خطر استفاده نکنند، به وی سهم تقصیر داده خواهد شد.

در شرایط وقوع حادثه، حتما باید مثلث خطر در فاصله ۷۰ متری از محل توقف خودروها که می‌تواند به دلیل تصادف یا خرابی آن باشد، قرار بگیرد. در آیین‌نامه نیز  به این موضوع اشاره شده است که وسیله نقلیه باید در منتهی‌الیه سمت راست و در جایی متوقف شود که منجر به برخورد با دیگر وسایل نقلیه نشود.

در برخی مواقع خودروهای حادثه دیده و تصادفی در محل‌های ناایمن توقف می‌کنند و از هیچ‌گونه علائم و مثلث خطری نیز برای اطلاع‌رسانی به دیگر رانندگان استفاده نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به بروز حوادث ثانویه شود. گاهی خودرو در  میانه راه متوقف می‌شود و رانندگان هیچ ایده‌ای برای  کنار کشیدن وسیله نقلیه یا استفاده از  مثلث خطر  ندارند. مثلث  خطر باید در  فاصله ۷۰ متری  از  محل حادثه قرار بگیرد. در یک تصادف اگر مثلث خطر در فاصله مناسب ۷۰ متری قرار بگیرد، درصورت وقوع تصادف به راننده سهم تقصیرداده نخواهد شد.

 اگر مثلث خطر در فاصله‌ای دورتر و در جای مناسب استفاده شود، سبب جلب توجه می‌شود و راننده فرصت دارد تا از برخورد با خودروی حادثه‌دیده و خراب جلوگیری کند. نکته مهم این است که اگر خودرویی در داخل پیچ دچار نقص فنی یا دچار حادثه شود، حتما باید مثلث در خارج از قوس قرار بگیرد تا رانندگانی که وارد قوس می‌شوند بدانند که حادثه‌ای درون قوس و پیچ رخ داده‌است.

 

منبع: اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان بوشهر

شناسه خبر : 12155
تاریخ : 1402/8/10 11:40:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Dut0nb
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مثلت خطر #حادثه #خرابی خودرو #ترافیک #پلیس راهور

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.