آخرین اخبار
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان مطرح کرد؛ ضرورت خلاقیت و ابتکار کتابداران در برنامه های فرهنگی کتابخانه ها
حیدر راهب با بیان اینکه شخصیت دهی به کتابدار و هویت دهی به کار آنها بسیار مهم است، تصریح کرد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، علاوه بر برنامه های ابلاغی نیاز است که کتابداران از خلاقیت و ابتکارات خود نیز استفاده کنند و این باعث پویایی و انگیزه بیشتر آنها خواهد شد

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در سال جدید با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر؛ عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رؤسای ادارات شهرستانی و کارشناسان ستادی با سه دستور جلسه‌ی بررسي وضعيت عملكرد شهرستان ها در سال 1401، بررسي عملكرد شهرستان ها در برگزاري دوازدهمين دوره جشنواره كتابخواني رضوي و بررسي مسائل كتابخانه هاي عمومي استان در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این نشست با تشکر از تلاش ها و فعالیت های کتابداران، رؤسای شهرستان ها و همکاران و کارشناسان ستادی، اظهار کرد: بررسی وضعیت شاخص های عملکردی شهرستان ها در سال گذشته، در مجموع امیدوار کننده و رو به رشد است و این نشان می دهد که هدف گذاری انجام شده در مسیر درستی است و امیدواریم در سال جاری شتاب آن بیشتر شود.

راهب با اشاره به اهمیت کار فرهنگی – ترویجی در کتابخانه ها، افزود: بسیاری از کتابخانه های استان در حوزه فرهنگی فعال هستند و برنامه های خوبی دارند؛ این برنامه ها باید هدفمند و منجر به تولید یک جریان فرهنگی با رویکرد کتابخوانی شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه هدف کتابخانه ها باید جذب افراد به سمت مطالعه و فرهنگ باشد و این وظیفه اصلی نهاد کتابخانه ها است، افزود: در همین راستا یک کارگروه و تیم پویا در حوزه فرهنگی متشکل از فعالین این حوزه جهت برنامه ریزی، سیاستگذاری و مشخص کردن رویکردهای فرهنگی کتابخانه ها در این اداره کل تشکیل خواهد شد.

راهب با بیان اینکه شخصیت دهی به کتابدار و هویت دهی به کار آنها بسیار مهم است، تصریح کرد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، علاوه بر برنامه های ابلاغی نیاز است که کتابداران از خلاقیت و ابتکارات خود نیز استفاده کنند و این باعث پویایی و انگیزه بیشتر آنها خواهد شد.

وی در ادامه در رابطه با مسائل مختلف حوزه کاری از جمله زیبا سازی و ایجاد جلوه های بصری کتابخانه ها، تفویض اختیار، روابط عمومی و لزوم آموزش کتابداران در این حوزه، جذب نیم درصد سهم شهرداری ها، آرای جایگزین حبس در کتابخانه ها و نمرات ارزشیابی کتابداران نکاتی بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه فرهنگ و نقش آن در تحقق تمدن، اظهار کرد: دشمن فرهنگ جامعه ما را هدف قرار داده به همین خاطر باید فرهنگ در اولویت کارها قرار گیرد.

افروغ اهمیت کار فرهنگی در کتابخانه ها را تشریح و بیان کرد: بخش عمده ای از فرهنگ، حوزه کتاب است و سالم ترین، اثرگذارترین و عمیق ترین کار فرهنگی در حوزه کتاب صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ بخش جدایی ناپذیر کتاب است، تأکید کرد: بر روی مسئله فرهنگ به اقتضای منطقه ای که حضور دارید تأمل و هر آنچه در توان دارید در این زمینه کار کنید که بتواند به جایگاه اصلی خود برگردد.

در این جلسه همچنین رؤسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های استان و کارشناسان ستادی علاوه بر طرح موضوعات مربوط به وضعیت کتابخانه های استان و برنامه های متنوع جهت توسعه کتابخوانی و ترویج آن، به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

در پایان این جلسه از خانم زینب جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بوشهر به عنوان شهرستان برتر در بین ادارات شهرستانی در تحقق شاخص های تعریف شده «افق 1401» با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

شناسه خبر : 8795
تاریخ : 1402/3/23 14:14:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/hKJZBj
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حیدر راهب #کتابخانه #عمومی #کتابداران #خلاقیت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.